Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport som blinkar gult, men fortfarande funkar.


klipplina

Rekommendera Poster

Jag har en airport som jag har haft problem med, sista uppdateringen i sommras lyckades inte bli installerad.

Så nu har jag fabriksåterställt den och den blinkar gult, men funkar till viss del.

Min iMac har just nu trådlös uppkoppling, men iPhonen 4s och iPad 2 kan inte koppla upp sig mot internet, men har wifi anslutning.

Min apple-tv har jag testat med både kabel och trådlöst från airporten och en har inte internet uppkoppling alls.

Så min fråga är kan airporten expressen vara trasig men fortfarande sända på ett band som bara min iMac kan koppla upp sig till.

Jag har försökt att hantera min airport via airportverktyget, men inte kommit åt den. Den har varit synlig med en gul varningstriangel på.

Tack på förhand!! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som om det är dags att skaffa nytt om den inte blir grön efter en omstart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gult behöver inte alls innebära att den är trasig !!! Vilken modell är det och hur gammal? Kommer airport-verktyget åt den via sladd? (kom ihåg att ändra anslutningstyp i verktyget så du inte bara söker efter wifi) Har du provat att fabriksåterställa den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...