Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iphone 5 --> ios 7 inget imessage eller facetime


MalinMaria01

Rekommendera Poster

Hej!

En kompis som har en iphone 5 uppdaterade till ios 7 imorse och efter de så kan hon inte aktivera imessage eller facetime...

Får bara upp ett felmeddelande. Undrar vad detta kan bero på?

Bifogar två bilder hur de ser ut...

Hon har startat om telefonen och hon har loggat ut och in på apple-id samt pratat med telenor som hon har, men blev inte klokare av de!! <_<

 

Jag själv har en iphone 4 och den fungerar klockrent efter uppdateringen, va dock liiite problem när jag tänkte uppdater igår kväll. De gick inte! Men imorse så!! :tarskratt:

 

post-73451-0-54689200-1379591320_thumb.jpg

post-73451-0-25783000-1379591321_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

Jag hade problem med samma för imessge men då räckte in o utloggning samt omstart.

Men tyvärr verkar det som att det är många som har detta problem efter updateringen... :(

https://discussions.apple.com/message/23014591#23014591

 

Apples egna statussida för deras tjänster säger ej att imessage ligger nere så det är ios7 som strulat till det.

 

Testa en fabriksåterställning (återställ då helst fr säkerhetskopia fr ios6 för att ej få med imessagebuggen fr ios7)

 

Hoppas de går! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem och jag nollställde nätverksinställningarna. Det tog ett tag efter det men sen "hoppade" iMessage igång :)

 

Jag "lider" däremot av problemet att brickan för meddelande appen visar fyra olästa meddelanden över tiden! Oavsett vad jag gör blir jag inte av med brickan. Nu har jag stängt av den förvisso men störande är det när det inte dunkar som det ska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem och jag nollställde nätverksinställningarna. Det tog ett tag efter det men sen "hoppade" iMessage igång :)

Jag "lider" däremot av problemet att brickan för meddelande appen visar fyra olästa meddelanden över tiden! Oavsett vad jag gör blir jag inte av med brickan. Nu har jag stängt av den förvisso men störande är det när det inte dunkar som det ska!

 

Har haft det där iPad, men då va lösningen så enkel att jag hade så många konversationer att lååångt ner i listan låg olästa medd. Kan vara de? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...