Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS7


Hassekung

Rekommendera Poster

Ovanföra varje ikon med öppna program syns en större ruta. Dra den uppåt så stängs det ner.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

Uppdaterade i morse. Gick bra. Nyss var det 14 appar som ville uppdateras.

 

När jag tryckte på öppna för en av de första i listan (vet inte vilken) så slocknade skärmen. Går inte att stänga av på känn heller.

 

Jag hade TuneIn-appen med Mix Megapol igång så nu låter det enbart om den.

 

Jag ringer upp telefonen. Den ringer men ingen reaktion på skärmen. Verkar totalt död.

 

Vad göra?

 

och nu dog telefonen. Batteriet är väl slut - den vart lite varm ett tag.

 

Något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

och nu dog telefonen. Batteriet är väl slut - den vart lite varm ett tag.

 

Något förslag?

 

Jo nu. Ringde supporten på Telenor, där jag köpt telefonen. Fick prata med Cecilia. Jag skulle hålla avstängningsknappen där uppe inne samtidigt med "pratknappen". Efter ett tags tryckande startade den om sig.

 

Tack Cecilia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående designen så har jag kört iOS7 sedan beta 1 i slutet av juni. Tyckte också att framförallt färgvalet och vissa ikonen var anskrämligt fula till en början. Dock vänjer man sig.

 

Efter ett par veckor lär man sig att leva med den nya designen och den nya paletten. Idag när jag tittar iOS6 så känns den gammal och sunkig. Ge det lite tid är mitt råd.

jo, så är det ju med det mesta! Och än mer när man är så positiv till själva telefonen som vi iPhoneanvändare i regel är. Paralleller till hur man först tycker att något klädmode är anskrämligt fult, tills man ser sig själv stå i klädbutiken och prova det där plagget som man tänkte att man då aldrig skulle sätta på sig.

 

Däremot det här med försämringen av läsbarheten i kalendern och att kunna se snabbt vilken dag en aktivitet ligger i, är en annan sak. När man är helt beroende av sin kalender i iPhonen och därutöver iClouds synkade kalender då blir man helt ställd när de gör om den till något som jag verkligen upplever är användarovänligt utseende. Jag sk@ter i om färgen är lila, röd eller blå, osv osv men ett rimligt krav vore väl att varje dag har en egen ruta när man går in i månadsformatet. Nu flyter allt ihop, tycker jag..... :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo, så är det ju med det mesta! Och än mer när man är så positiv till själva telefonen som vi iPhoneanvändare i regel är. Paralleller till hur man först tycker att något klädmode är anskrämligt fult, tills man ser sig själv stå i klädbutiken och prova det där plagget som man tänkte att man då aldrig skulle sätta på sig.

 

Däremot det här med försämringen av läsbarheten i kalendern och att kunna se snabbt vilken dag en aktivitet ligger i, är en annan sak. När man är helt beroende av sin kalender i iPhonen och därutöver iClouds synkade kalender då blir man helt ställd när de gör om den till något som jag verkligen upplever är användarovänligt utseende. Jag sk@ter i om färgen är lila, röd eller blå, osv osv men ett rimligt krav vore väl att varje dag har en egen ruta när man går in i månadsformatet. Nu flyter allt ihop, tycker jag..... :ThumbsDown:

 

Ursäkta men det var ett jäkla tjat om kalendern!!!

Du behöver inte använda den inbyggda kalendern utan installera Week Calender.

Den har sync mot iCloud så den uppfyller det kravet.

 

There´s an app for that :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 4s, uppdaterade till iOS 7 igår. Alla appar och allt följde med som det skulle en så fort jag ska använda tangentbordet blev den JÄVLIGT seg. Det går knappt att skriva alls, det tar ca 5 sekunder för ordet att dyka upp skärmen.

Någon som har samma problem??

Har samma fel som du på min 4s mycket segt tangentbord, samt lösenord på telefonen men inte simkortlås.just nu provar jag att ominstallera iphonen se om det hjälper. annars är det bara att vänta på en updatering,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ursäkta men det var ett jäkla tjat om kalendern!!!

Du behöver inte använda den inbyggda kalendern utan installera Week Calender.

Den har sync mot iCloud så den uppfyller det kravet.

 

There´s an app for that :)

 

har provat många kalenderappar genom åren, däribland weekcal, vilket jag använder jämte iOs kalender. Ja, jag tjatar om denna kalender! Är så otroligt beroende av den och blev helt störd när jag såg hur den såg ut. Helt olycklig, faktiskt ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns andra kalendrar som ser bättre ut,har sync med iCloud behöver du inte vara beroende av iOS7´s inbyggda :)

Bara att leta och utvärdera för det måste finnas någon blanda alla tusentals appar som du kommer gilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vidare utforskande har jag kommit fram till att det är gamla app:ar som ställer till det med hastigheten, inte iOS7 i sig. Jag provade telefonen utan att ladda in den gamla säkerhetskopian från gamla OS:et - alltså en nystart. Segheten var som bortblåst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löser sig nog när app-utvecklarna börjar hinna med att uppdatera till iOS7.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det rätt att man avslutar program genom att dra dem uppåt och ut från telefonen när man är i "aktivitets-läget" eller vad man ska kalla det för? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag förstått det rätt att man avslutar program genom att dra dem uppåt och ut från telefonen när man är i "aktivitets-läget" eller vad man ska kalla det för? :)

Ja :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som råkat ut för att appsymbolbrickan för meddelanden visar att det finns meddelanden (4 i mitt fall) men när jag öppnar programmet finns inget nytt! När jag får ett nytt meddelande ökar det till fem men så fort jag läst hoppar det till fyra igen.

Har en iPad och har kollat meddelandena där tänkte om det "hängt" sig nånstans men icke. Jag har även provat att stänga av brickor och på igen men utan resultat.

Nån som har förslag på lösning? Omstart efter konstens alla regler är gjort bör tilläggas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem här med pren på sv helgdagar o veckonummer. Födelsedagar syns… iPhone 5

 

 

Jag får inte namnsdags- och svenska helgdagar att visa sig vare sig i kalender, week cal eller notiscenter trots att jag prenumererar på dom. Funkade utmärkt i iOS 6. Någon som har en lösning eller samma problem? Födelsedagar syns dock, konstigt nog.

Ipad mini, allt finns i kalendern, men det ser för jävligt ut. Kunde inte Ive slängt in lite mer vit färg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ipad mini, allt finns i kalendern, men det ser för jävligt ut. Kunde inte Ive slängt in lite mer vit färg?

Får fortfarande inte in namnsdagar och helg/högtidsdagar på något sätt, oavsett hur jag aktiverar dom, i Week Cal eller via kontrollpanelen. Hjälp? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tipsa om att typsnittet kan ökas i storlek om man har problem med läsbarheten, finns massa kul under "Hjälpmedel". :)

Klockan går, alltså klock-app:en är dynamisk inte bara en fast bild på hemskärmen.

Kalendern har jag inga problem med, snygg och ren. Kör miCal som alternativ, men är sugen på att återvända till iCal igen. :)

Vädret finns i notiser, men det står som text. "Mest soligt och 7+. Det blir som mest 16+" står det hos mig nu i notiser. Klickar man på vädertexten så öppnas väder-app:en där bakgrunden visar vädret. Dvs, om det är sol eller regnar eller snöar så syns det bakom den beskrivande texten.

Notiser kan man få på låsskärmen, man dra ner den från toppen av skärmen utan att låsa upp telefonen så finns notiserna där med vädret...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får fortfarande inte in namnsdagar och helg/högtidsdagar på något sätt, oavsett hur jag aktiverar dom, i Week Cal eller via kontrollpanelen. Hjälp? :(

Om man även kör Mac som dator så testa de här filerna. Ruskigt bra gjorda. Det är donationsvara.

 

http://www.cs.se/how/calendar/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju den sämsta uppdatering Apple någonsin gjort.

Intuitivt och användarvänligt har ju alltid varit ledord för Apple.

Nu har designnissarna fått råda och läsbarheten, bl.a., har försämrats.

Vad är det för vits med en mellangrå bakgrund och något ljusare mellangrå symbol och text? (App Store som exempel, knappt att texter och symboler är uskiljbara i nederkanten.)

Kalendern är en katastrof, från överblick till bling-bling.

Mer kommer när jag fått förskräckas mer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har uppdaterat alla appar från Appstore så ligger alla kvar under uppdatera-knappen. Har alltid försvunnit efterhand. Nån mer med samma problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag har uppdaterat alla appar från Appstore så ligger alla kvar under uppdatera-knappen. Har alltid försvunnit efterhand. Nån mer med samma problem?

Varför skulle det vara ett problem?

Det ser ut så i iOS7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjölkigt, rörigt och torftig design. Nu är en iPad mini med ios 6 hårdvaluta.

 

Apple skulle strunta i att lägga så mycket tid på en sämre mjukvara och lagt resurserna på det mer självklara - vattentäta i - prylar som går att använda utomhus. Nu blir Apple frånåkta av Samsung.

 

Apples nya Mac Pro verkar vara en fullträff, i övrigt är Apple på väg utför, de överraskar sällan med något häftigt numer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju den sämsta uppdatering Apple någonsin gjort.

Intuitivt och användarvänligt har ju alltid varit ledord för Apple.

Nu har designnissarna fått råda och läsbarheten, bl.a., har försämrats.

Vad är det för vits med en mellangrå bakgrund och något ljusare mellangrå symbol och text? (App Store som exempel, knappt att texter och symboler är uskiljbara i nederkanten.)

Kalendern är en katastrof, från överblick till bling-bling.

Mer kommer när jag fått förskräckas mer!

jag har iofs inte uppgraderat än, törs inte om sanningen ska fram. Tänker vänta ett tag.....

MEn hur det nya utseendet ser ut har man ju sett nästan in till leda.... känns som om alla bara rusar åstad och tycker "hurra" vad bra det blev, och så snygg den är...

Ingen kritik alls, annat än från de som inte fått själva uppgraderingen att funka. Jag är kritisk! Delar din uppfattning helt, speciellt kalenderappen är en katastrof!

Plastiga, fula ikoner.

 

Men jag är ju som folk är mest, när jag väl kört in iOS:et så förtjusas väl även jag......

 

men utseendet på kalendern....... det vete sjutton!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kritisk måste man få vara, däremot finns det inte en chans att jag därför skulle byta ut min telefon mot någon annan. Det finns liksom inte....Även jag måste vänja mig vid det sönderdesignade utseendet.

 

Men man blir lite orolig över Apple och om deras framgångar kommer att stå sig, även framöver.

 

Jag är ju fullvuxen och känner mig bekväm med prylarna, men tror att många ungdomar idag skaffar sig exv en mac, kör ett tag men sedan lika gärna kan byta den mot en PC med Win8. Eftersom det inte känns lika trendigt och häftigt längre att skaffa mac? Jag vet inte om det är så? men får den känslan när jag hör ungdomar diskutera grejerna.

 

Den utvecklingen verkar iaf iPhone gå mot. Läste ett inlägg från en kille i dryga tjugo års åldern på FB, och jag vet att den killen är tekniknörd och alltid vill ha det häftigaste "impa-grejerna".

Han skrev: ..... Själv går jag i planerna att helt och hållet gå från Apple och istället köra på Windows Phone 8. Kikat på det ett längre tag och Nokias nya telefoner andas kvalitet och snabbhet. Har kör Apple all-in i snart 8 år. Det är många tillverkare bl.a. Samsung, Nokia och HTC som snart är om Apple i prestanda men fortfarande är iOS det enklaste OS.et för normala användare

 

Själv förstår jag ingenting av det inlägget, men det verkar vara så snacket går bland många ungdomar idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte namnsdags- och svenska helgdagar att visa sig vare sig i kalender, week cal eller notiscenter trots att jag prenumererar på dom. Funkade utmärkt i iOS 6. Någon som har en lösning eller samma problem? Födelsedagar syns dock, konstigt nog.

Nu poppade namnsdagar och högtidsdagar upp i kalendern plötsligt. :) Men jag får inte upp det i notiscenter, hur jag än gör. Någon som har tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...