Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS7


Hassekung

Rekommendera Poster

så kritisk måste man få vara, däremot finns det inte en chans att jag därför skulle byta ut min telefon mot någon annan. Det finns liksom inte....Även jag måste vänja mig vid det sönderdesignade utseendet.

 

Men man blir lite orolig över Apple och om deras framgångar kommer att stå sig, även framöver.

 

Jag är ju fullvuxen och känner mig bekväm med prylarna, men tror att många ungdomar idag skaffar sig exv en mac, kör ett tag men sedan lika gärna kan byta den mot en PC med Win8. Eftersom det inte känns lika trendigt och häftigt längre att skaffa mac? Jag vet inte om det är så? men får den känslan när jag hör ungdomar diskutera grejerna.

 

Den utvecklingen verkar iaf iPhone gå mot. Läste ett inlägg från en kille i dryga tjugo års åldern på FB, och jag vet att den killen är tekniknörd och alltid vill ha det häftigaste "impa-grejerna".

Han skrev: ..... Själv går jag i planerna att helt och hållet gå från Apple och istället köra på Windows Phone 8. Kikat på det ett längre tag och Nokias nya telefoner andas kvalitet och snabbhet. Har kör Apple all-in i snart 8 år. Det är många tillverkare bl.a. Samsung, Nokia och HTC som snart är om Apple i prestanda men fortfarande är iOS det enklaste OS.et för normala användare

 

Själv förstår jag ingenting av det inlägget, men det verkar vara så snacket går bland många ungdomar idag.

För den som vill ha bäst prestanda var det länge sedan iPhone var det givna alternativet. Men för oss som vill att det funkar och har slutat kolla teknisk prestanda är den fortfarande överlägsen. Tycker jag iaf.

 

Och 20-åringar växer upp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 177
  • Created
  • Senaste svar

så kritisk måste man få vara, däremot finns det inte en chans att jag därför skulle byta ut min telefon mot någon annan. Det finns liksom inte....Även jag måste vänja mig vid det sönderdesignade utseendet.

 

Men man blir lite orolig över Apple och om deras framgångar kommer att stå sig, även framöver.

 

Jag är ju fullvuxen och känner mig bekväm med prylarna, men tror att många ungdomar idag skaffar sig exv en mac, kör ett tag men sedan lika gärna kan byta den mot en PC med Win8. Eftersom det inte känns lika trendigt och häftigt längre att skaffa mac? Jag vet inte om det är så? men får den känslan när jag hör ungdomar diskutera grejerna.

 

Den utvecklingen verkar iaf iPhone gå mot. Läste ett inlägg från en kille i dryga tjugo års åldern på FB, och jag vet att den killen är tekniknörd och alltid vill ha det häftigaste "impa-grejerna".

Han skrev: ..... Själv går jag i planerna att helt och hållet gå från Apple och istället köra på Windows Phone 8. Kikat på det ett längre tag och Nokias nya telefoner andas kvalitet och snabbhet. Har kör Apple all-in i snart 8 år. Det är många tillverkare bl.a. Samsung, Nokia och HTC som snart är om Apple i prestanda men fortfarande är iOS det enklaste OS.et för normala användare

 

Själv förstår jag ingenting av det inlägget, men det verkar vara så snacket går bland många ungdomar idag.

Jag bävar inför att Apple kommer att införa denna design även för MacOS.

Jag ändrade abonnemang häromdagen och fick en Samsung Android på köpet.

Suck suck suck! Android har blivit klart bättre, men tidigare inte ens i närheten av tidigare iOS-genialitet och intuitivitet. Men om Apple skall, i stället för att gå framåt, backa som nu med iOS7 så blir det ingen match för Samsung att knäcka Apple.

Det är alltså inte Android som ökar farten, utan iOS som bromsar och backar.

Sorgligt. Android och Win har ju utmärkt sig som mer bling-bling för ögat än för stimulans för hjärnan, osså väljer Apple samma väg!

Huga!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de har fräschat upp ett väldigt gammalt interface. skönt med nått nytt efter så många år. renare, bättre utnyttjande av skärmyta och mer funktionsorienterat än att saker ska se ut som "på riktigt" med träpaneler och gröna filtdukar eller läderimitationer.

det går trender i design och glansiga ikonertrenden är över för denna gång och nu är det platt design som är det "heta". det skulle vara svårt för apple att kännas "i tiden" om de fortsätter använda sig av design som räknas som passé. för att vara helt ärlig så införde de glansiga "godisikoner" redan när osx dök upp för 13 år sedan. det är en evighet i digitala kretsar. nästa designtrend hoppas jag dock att apple själva leder istället för som nu när de nästan är sist ut.

 

sen får man nog använda produkten lite innan man hittar vad som är bättre eller sämre jämfört med tidigare.

 

jag är övertygad om att de kommer överföra denna designen till osx - åtminstone på de gemensamma programmen. det går inte att ha en kalender som ser ut på ett sätt i ena plattformen och ett helt annat sätt i andra plattformen när de trycker så hårt på att allt ska vara lika och funka fritt mellan plattformarna. det är som att coca colas burkar skulle ha en helt annan färg och logotyp än deras 1,5liters flaska.

 

vi får väl se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, kanske valet står mellan läsglasögon eller Windows?

ungefär :)

vi börjar bli gamla.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista frågan innan jag installerar den riktiga iOS 7 version, så det blir rätt.

Har någon uppdaterat sin iPhone från att köra iOS 7 beta (utan Dev konto(Nedladdad) till den officiela versionen?

 

Vill någon förklara exakt hur jag ska gå tillväga så den inte låser sig eller något händer min iPhone 5? :) Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är med iOS 7 som med kärringen som klippte grisen - mycket skrik för lite ull. Är detta allt vad den världsledande (?) mobiltillverkaren kan åstadkomma!

 

Ikonerna och färgsättningen känns mer gamla Microsoft än nya Apple. Typsnittet är för tunt för små skärmar.

 

Bäst är nya sorteringen av bilder, control center, samt den globala swipegesten till föregående sida. Kameraappen är väl också lite bättre;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden?

Windows, Adroid etc, man måste lära sig, inget går med automatik. Apple, intuitivt, man kände på sig var man skulle klicka. Men nu måste man lära sig även iOS, och helst då med läsglasögon på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden?

Windows, Adroid etc, man måste lära sig, inget går med automatik. Apple, intuitivt, man kände på sig var man skulle klicka. Men nu måste man lära sig även iOS, och helst då med läsglasögon på!

det mesta funktionsmässiga är sig likt även om det har annat utseende. jag tror du lär dig snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är med iOS 7 som med kärringen som klippte grisen - mycket skrik för lite ull. Är detta allt vad den världsledande (?) mobiltillverkaren kan åstadkomma!

Ikonerna och färgsättningen känns mer gamla Microsoft än nya Apple. Typsnittet är för tunt för små skärmar.

Bäst är nya sorteringen av bilder, control center, samt den globala swipegesten till föregående sida. Kameraappen är väl också lite bättre;-)

Ikonerna är väl en egen åsikt. Jag gillar dem i alla fall, jag tycker det har blivit stilrent och fräscht. Typsnittet går att förstora genom att gå in på inställningar > allmänt > hjälpmedel

Där inne kan du både förstora text och göra den fetare till behag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som har problem med tidszon? Efter uppgradering till iOS7 ändrades klockan till helt fel tid. Kikade därför under Inställningar - Allmänt - Datum och tid. Jag har valt att ställa in automatiskt, men telefonen hittar ingen tidszon. Platstjänster är på.

 

Jag ställde in klockan och tidszon manuellt, men slog sedan på automatiskt igen för att kontrollera. Men nä, det funkar inte. Fler som är drabbade?

 

Edit; Den som söker finner. Jag hade tydligen slagit av tidszon funktionen i inställningar, under systeminställningar för platstjänster. Slog på det, nu funkar det som det ska.

Det gick att ha den Av under systeminställningar för platstjänster i 6.1.4 och det sparade batteri. Så en försämring mao.

Varför måste man ha den på om man nu inte flänger runt i olika tidszoner om dagarna :(

 

/D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också upptäckt ett problem med Reminders (heter det Påminnelser på svenska?). Reminders verkar inte synka lika bra längre mellan datorn och telefonen. Om jag tickar bort en uppgift som avklarad på telefonen så försvinner de avklarade uppgifterna inte heller automatiskt från telefonen. Innan räckte det med att ticka av dem och sedan gå ut ur appen. Nu måste man klicka på "show completed" och igen på "hide completed" för att få bort dem. Dessutom kommer sådant som jag tickat av på datorn upp som "missed" i notification center... En uppgift är ju knappast missad om man har tickat den som avklarad, eller..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det mesta med 7.0 känns nytt och snyggt, bortsett från några ikoner som ser för jäkla risiga ut.

 

Mitt största problem är att en del av mina appar slutat fungera som dom ska. Mest besviken är jag på appen Podcaster, händer ingenting när man går in i den. Det är ju en apple-app så man tycker ju att den borde vara uppdaterad för ios 7?

 

Många appar fungerar men buggar lite här och där, det får man väl leva med till en början :)

 

Instagram fungerar inte alls för mig efter uppdateringen, kan inte logga in, den står bara och tuggar i evigheter.

 

Så väntar ivrigt på att instagram och podcaster ska uppdateras.

Någon som också har problem med ovanstående appar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det mesta med 7.0 känns nytt och snyggt, bortsett från några ikoner som ser för jäkla risiga ut.

 

Mitt största problem är att en del av mina appar slutat fungera som dom ska. Mest besviken är jag på appen Podcaster, händer ingenting när man går in i den. Det är ju en apple-app så man tycker ju att den borde vara uppdaterad för ios 7?

 

Många appar fungerar men buggar lite här och där, det får man väl leva med till en början :)

 

Instagram fungerar inte alls för mig efter uppdateringen, kan inte logga in, den står bara och tuggar i evigheter.

 

Så väntar ivrigt på att instagram och podcaster ska uppdateras.

Någon som också har problem med ovanstående appar?

 

Det är länge sen Instagram och Podcaster blev uppdaterade för iOS 7.

Redan under iOS 7 beta 4-5 kom uppdateringen.

Testa att installera om dom så ska det fungera.

 

Att vissa appar INTE fungerar ÄR utvecklarnas fel för dom har blivit uppmanade att anpassa dom för iOS 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är länge sen Instagram och Podcaster blev uppdaterade för iOS 7.

Redan under iOS 7 beta 4-5 kom uppdateringen.

Testa att installera om dom så ska det fungera.

 

Att vissa appar INTE fungerar ÄR utvecklarnas fel för dom har blivit uppmanade att anpassa dom för iOS 7.

 

det känns sjukt märkligt att köra igång en app som kör gamla interfacet när man kör nya systemet.....gillar inte den mixen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det känns sjukt märkligt att köra igång en app som kör gamla interfacet när man kör nya systemet.....gillar inte den mixen.

 

Nu handlade det om att apparna INTE fungerade :)

Har dom inte har rätt gui...klaga hos utvecklarna.

 

Eller så laddar man ner appar som har anpassats såsom Instacast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nu handlade det om att apparna INTE fungerade :)

Har dom inte har rätt gui...klaga hos utvecklarna.

 

Eller så laddar man ner appar som har anpassats såsom Instacast.

 

nej mitt inlägg handlade om vad jag tycker, vad du tycker kan jag inte ansvara för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej mitt inlägg handlade om vad jag tycker, vad du tycker kan jag inte ansvara för.

 

Citera inte mig om inlägget inte är riktat mot mig.

Lätt att missförstå att du talar till mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Citera inte mig om inlägget inte är riktat mot mig.

Lätt att missförstå att du talar till mig :)

 

det var mer som en referens till det du pratade om...men men.

moving on...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så kritisk måste man få vara, däremot finns det inte en chans att jag därför skulle byta ut min telefon mot någon annan. Det finns liksom inte....Även jag måste vänja mig vid det sönderdesignade utseendet.

 

Men man blir lite orolig över Apple och om deras framgångar kommer att stå sig, även framöver.

 

Jag är ju fullvuxen och känner mig bekväm med prylarna, men tror att många ungdomar idag skaffar sig exv en mac, kör ett tag men sedan lika gärna kan byta den mot en PC med Win8. Eftersom det inte känns lika trendigt och häftigt längre att skaffa mac? Jag vet inte om det är så? men får den känslan när jag hör ungdomar diskutera grejerna.

 

Den utvecklingen verkar iaf iPhone gå mot. Läste ett inlägg från en kille i dryga tjugo års åldern på FB, och jag vet att den killen är tekniknörd och alltid vill ha det häftigaste "impa-grejerna".

Han skrev: ..... Själv går jag i planerna att helt och hållet gå från Apple och istället köra på Windows Phone 8. Kikat på det ett längre tag och Nokias nya telefoner andas kvalitet och snabbhet. Har kör Apple all-in i snart 8 år. Det är många tillverkare bl.a. Samsung, Nokia och HTC som snart är om Apple i prestanda men fortfarande är iOS det enklaste OS.et för normala användare

 

Själv förstår jag ingenting av det inlägget, men det verkar vara så snacket går bland många ungdomar idag.

 

Antar att det är så till en viss gräns. Men man ska skaffa dom prylarna man vill ha och behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är länge sen Instagram och Podcaster blev uppdaterade för iOS 7.

Redan under iOS 7 beta 4-5 kom uppdateringen.

Testa att installera om dom så ska det fungera.

 

Att vissa appar INTE fungerar ÄR utvecklarnas fel för dom har blivit uppmanade att anpassa dom för iOS 7.

 

 

 

Jag har installerat om appen Podcaster flera gånger, jag har också återställt hela telefonen och installerat den på nytt. Den fungerar ändå inte.

Googlade på problemet med Podcaster och det verkar vara många som har mycket problem med den.

 

Instagram fungerade faktiskt efter jag återställde hela telefonen, men det räckte inte att bara installera om appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, nu så är det gjort! uppgraderingen....

 

utan mankemang, och allt dök upp som det skulle. Kan inte riktigt begripa vad som är så upphetsande med det nya? Förutom det helt nya interfacet så är ju allt ungefär där det ska vara. Visst, är det en del smarta nya användarinställningar.... men ändå!

 

MEn själva utseendet tycker jag fortfarande påminner lite om plast och leksak. JAg saknar verkligen djupet i ikonerna. Det är inte heller givet var man ska trycka, svepa och dra överallt, man förstår ju var men det är inte lika "pedagogiskt".

 

Själva utseendet eller interfacet då? Får associationer till plast, leksaker och ICA-banken. ICA-banken? ja, deras webbsidas utseende påminner på något sätt

 

post-67957-0-36670100-1379701730_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...