Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fönsterförminskning i Mountain Lion


kenlun

Rekommendera Poster

I OS Snow Leopard ändrar sig fönsterstorleken på både längd och bredd på ett riktigt bra sätt dvs runt befintliga ikoner i fönstret då man klickar på den gröna knappen i vänstra övre hörnet.

 

i Mountain Lion förminskas fönsterstorleken lite halvdant. På bredden blir det alltid mycket vit yta på höger sida. Underst i fönstret blir det bättre fast ändå något onödigt mycket vitt.

Denna förändring är för mig en mycket stor olägenhet och oerhört irriterande och en stark försämring från tidigare OS. Dessutom var detta en stor skiljepelare mot Windows.

 

Kan man göra ngt åt detta eller ska man klaga hos Apple?

/kenlun

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I OS Snow Leopard ändrar sig fönsterstorleken på både längd och bredd på ett riktigt bra sätt dvs runt befintliga ikoner i fönstret då man klickar på den gröna knappen i vänstra övre hörnet.

 

i Mountain Lion förminskas fönsterstorleken lite halvdant. På bredden blir det alltid mycket vit yta på höger sida. Underst i fönstret blir det bättre fast ändå något onödigt mycket vitt.

Denna förändring är för mig en mycket stor olägenhet och oerhört irriterande och en stark försämring från tidigare OS. Dessutom var detta en stor skiljepelare mot Windows.

 

Kan man göra ngt åt detta eller ska man klaga hos Apple?

/kenlun

Det är samma i Lion. Den tar innehållets bredd och sen maximerar på höjden.

 

Du kan prova med Glims: http://maclord.ozarweb.com/mevzu/how-to-maximize-safari-windows-to-full-screen-on-mac/#toc-work-around-how-to-maximize-safari-window-to-full-screen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på något du kan prova för enklare fönsterhantering:

 

håll nere ALT för att ändra 2 sidor samtidigt

håll nere SHIFT för att ändra alla 4

 

Sedan Lion har man också kunnat ändra fönstret i alla hörn och sidor, som i Windows.

 

Off Topic: Mitt bidrag till vad som gör hela systemet bättre än Windows; kunna slänga en fil i papperskorgen när den används! Samt att Finder stängs när man raderar mappen man är i... Det är skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...