Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp! Tappat bort bilder!


n0e0a

Rekommendera Poster

Hej,

jag klantade till mig och var inne på finder/bilder och såg en iPhoto ikon ligga där och tänkte "där behöver jag ju inte ha någon länk till iPhoto" så jag flyttade den till papperskorgen. Kom sedan på mig själv och tänkte att det kanske inte var så smart gjort så jag lade tillbaka iPhoto ikonen/länken. När jag sedan gick in på iPhoto så var alla bilder borta.
Vore otroligt tacksam för hjälp om det är någon som har nån ide om vart mina bilder har tagit vägen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du flyttade alltså "iPhoto library". :) Detta är där dina bilder ligger. Det är iPhotos bilddatabas, inte programmet iPhoto, men biblioteket där bilderna i iPhoto ligger. Bilderna ligger inte i programmet Photo, de ligger i iPhotos bibliotek, och detta bibliotek ligger i mappen Bilder på hårddisken.

När du har flyttat tillbaks bildbiblioteket till mappen Bilder, dubbelklicka på iPhoto blblioteket för att öppna biblioteket i iPhoto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar! Ja, det var iPhoto biblioteket som låg i mappen bilder som jag flyttade till papperskorgen, men när jag sedan har lagt tillbaka det och klickar på det och det öppnas finns det inga bilder där... :/

Har du nån mer ide om vart bilderna finns?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett iPhotobibliotek på 1GB kan inte innehålla speciellt mycket bilder men du kan högerklicka på ditt iPhoto-bibliotek och välja visa paketets innehåll.

Under Masters om du går ner i underkatalogerna hittar du orginalbilderna. Finns där några?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-65695-0-15463900-1379249030_thumb.png

 

post-65695-0-01263300-1379249078_thumb.png

 

Jag kör Aperture och därför heter mitt bibliotek Aperture-bibliotek men det är fullt kompatibelt med iPhoto och fungerar precis på samma sett och ser identiska ut.

 

Under Master bör finnas massa undermappar med dina bilder. Se bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...