Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5S & iPhone 5C


sharkbait

Vilken kommer du att köpa?  

40 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken kommer du att köpa?

    • iPhone 5S.
      18
    • iPhone 5C.
      2
    • Ingen av de två.
      14
    • Har bindningstid kvar.
      6


Rekommendera Poster

För lite lagringsutrymme hoppades på 128Gb så inge ny för mig! Bytar leverantör nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5S

 

16GB 649 dollar

32GB 749 dollar

64GB 849 dollar

 

 

iPhone 5C

 

16GB 549 dollar

32GB 649 dollar

 

 

iPhone 4S

 

8GB 450 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5C ser ut som en leksakstelefon...

iPhone 5S blir det, såvida den inte kommer till Sverige först i december...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iphone 5S 16GB i guld blir det för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5C 32Gb Grafit blir det nog för min del. Fast lär väl inte ha råd till att köpa den förrän nästa kommer :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 4S 2011

3,5-tums retina display

5 MP kamera, autofokus

1 GHz processor med grafikkrets

8 GB

 

3169kr

 

iPhone 4S 2011

 

3,5-tums Retina Display

8 megapixel kamera

1080p HD-video

16 GB

 

4790kr

 

 

iPhone 5 2012

 

4-tums Retina Display

8 megapixel kamera med iSight

Dubbelkärnig A6-processor

16 GB

 

5789 kr

 

 

iPhone 5C 2013

 

4-tums retina display

8 MP-kamera med iSight och autofokus

Dubbelkärnig A6-processor

1080p HD-video

16 GB

 

5990kr

 

 

iPhone 5S 2013

 

4-tums Retinadisplay

8MP-kamera med ƒ/2.2-bländare

A7-chip med 64-bit arkitektur

16 GB

 

6990kr

 

HTC One 2013

 

4,7-tums pekskärm

4 megapixel kamera med Ultra pixel-teknologi

Snabb processor

32 GB

 

Lanseringspris : 5800kr?

Nu 5390kr

 

 

Samsung Galaxy S4 2013

 

5-tums Full HD skärm

13 megapixelkamera med autofokus

1,9 GHz Snapdragon 600 processor

16 GB

 

Lanseringspris : 5990kr

Nu 4889kr

 

 

Sony Xperia Z 2013

 

5-tums pekskärm

13 megapixel kamera

Full HD-display

1,50 GHz Snapdragon S4 Pro

Vattentät & dammtålig

 

Lanseringspris : 5800kr?

Nu 4390kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får man?

 

Apples "budget"/"lågpris" mobil iPhone 5C är förra årets iPhone 5 fast i ett plastskal. Den kostar 5990kr. Lika mycket som Sony, Samsung och HTC flaggskepp, fast dessa är billigare idag.

 

Apples flaggskepp iPhone 5S är samma mobil som förra året förutom ny färg och Touch ID. (Bort räknat varje uppdatering kommer med uppgraderad hårdvara så som kamera, processor m.m.) iPhone 5S kostar 1000 kr mera än Sony, Samsung och HTC flaggskepp, fast dessa är billigare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får man?

 

Apples "budget"/"lågpris" mobil iPhone 5C är förra årets iPhone 5 fast i ett plastskal. Den kostar 5990kr. Lika mycket som Sony, Samsung och HTC flaggskepp, fast dessa är billigare idag.

 

Apples flaggskepp iPhone 5S är samma mobil som förra året förutom ny färg och Touch ID. (Bort räknat varje uppdatering kommer med uppgraderad hårdvara så som kamera, processor m.m.) iPhone 5S kostar 1000 kr mera än Sony, Samsung och HTC flaggskepp, fast dessa är billigare idag.

 

Ja men vill man ha IOS så finns det inget att välja på. Det är inte svårare än så. Jag och många andra har investerat mycket tid och pengar i mjukvara/appar till IOS och är därför inte intresserade av att byta. Android intresserar mig inte det minsta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja men vill man ha IOS så finns det inget att välja på. Det är inte svårare än så. Jag och många andra har investerat mycket tid och pengar i mjukvara/appar till IOS och är därför inte intresserade av att byta. Android intresserar mig inte det minsta.

Och även om man inte investerat i appar, så kanske man ändå inte vilja byta operativsystem. Egentligen samma fråga som datorval. Jag har en Mac för att jag föredrar OS X framför alternativen. Även om jag kan köpa en PC som är billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu ger jag upp Apple och satsar på en Android istället, förmodligen en Samsung Galaxy S5 som släpps någongång i mars-april nästa år.

 

Jag har verkligen tröttnat på iPhone nu, inget nytt under solen på väldigt länge. Jag hade heller inga större förväntningar när dessa två iPhone modeller presenterades i tisdags.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, nu ger jag upp Apple och satsar på en Android istället, förmodligen en Samsung Galaxy S5 som släpps någongång i mars-april nästa år.

 

Jag har verkligen tröttnat på iPhone nu, inget nytt under solen på väldigt länge. Jag hade heller inga större förväntningar när dessa två iPhone modeller presenterades i tisdags.

Vad vill du göra med din telefon? Vad är det som gör att iPhone inte duger längre? Är det endast att du tröttnat? I så fall antar jag att du inte hört talas om iOS7 med nytt utseende och över 200 nya funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men vill man ha IOS så finns det inget att välja på. Det är inte svårare än så. Jag och många andra har investerat mycket tid och pengar i mjukvara/appar till IOS och är därför inte intresserade av att byta. Android intresserar mig inte det minsta.

Och även om man inte investerat i appar, så kanske man ändå inte vilja byta operativsystem. Egentligen samma fråga som datorval. Jag har en Mac för att jag föredrar OS X framför alternativen. Även om jag kan köpa en PC som är billigare.

 

 

Allt handlar om IOS för Er. Sedan accepterar Ni oavsett vad Apple kommer med i hårdvaru väg. Skulle Apple fortsatt med att sälja iPhone 3G eller iPhone 4 som sitt flaggskepp år 2013 så skulle Ni fortsätta att säg Wow vad grym iPhone är för att den har IOS.

 

 

Apple "budget" iPhone 5C är förra årets modell och är lika dyr som HTC, Sony och Samsung flaggskepp 2013. Apple iPhone 5S är en kopia på förra årets modell med en uppgradering av 1 ny färg och Touch ID, räknar inte med den årliga uppdatering av hårdvaran så som processor, kamera ram mm. Denna stora uppgradering med iPhone 5S gör den 1000kr dyrare än HTC, Sony och Samsung flaggskepp 2013.

 

 

Logiken tätnar. Apple skrattar hela vägen till banken för att det finns människor som köper "vilken" iPhone som helt pga IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, så är det, Apple tjänar grovt på trogna kunder. Såg någon siffra häromåret att 58 procent av priset är ren vinst för Apple. Men man får väl anta att de är nöjda, bägge parter.

 

Min dotter köpte, med lite hjälp, en Huawei Ascend Y300 (Jelly Bean) för 1300 kronor, och även om det är en budgetmobil, så tycker jag att man får väldigt mycket funktionalitet för pengarna, jämfört med en Iphone. I alla fall sett till vad man kan göra med mobilen, appar och sådant. Dock ej spelkrävande saker.

 

Men vill man ha IOS, så är det bara Iphone som gäller. Dock, om man vill att det ska se ut som IOS 7 i Android finns det en sådan launcher. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Allt handlar om IOS för Er. Sedan accepterar Ni oavsett vad Apple kommer med i hårdvaru väg. Skulle Apple fortsatt med att sälja iPhone 3G eller iPhone 4 som sitt flaggskepp år 2013 så skulle Ni fortsätta att säg Wow vad grym iPhone är för att den har IOS.

 

 

Apple "budget" iPhone 5C är förra årets modell och är lika dyr som HTC, Sony och Samsung flaggskepp 2013. Apple iPhone 5S är en kopia på förra årets modell med en uppgradering av 1 ny färg och Touch ID, räknar inte med den årliga uppdatering av hårdvaran så som processor, kamera ram mm. Denna stora uppgradering med iPhone 5S gör den 1000kr dyrare än HTC, Sony och Samsung flaggskepp 2013.

 

 

Logiken tätnar. Apple skrattar hela vägen till banken för att det finns människor som köper "vilken" iPhone som helt pga IOS.

 

Vad gör du på det här forumet egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vad gör du på det här forumet egentligen?

 

Måste man vara Apple fanboy och stryka Apple medhårs i alla frågor för att vara på det här forumet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man vara Apple fanboy och stryka Apple medhårs i alla frågor för att vara på det här forumet?

 

Nej men det är tydligt att din åsikt är raka motsatsen till att vara apple fanboy.

Typ allt det du skriver är av negativ natur,klagan,bitterhet och det försämrar miljön på Macworld.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man vara Apple fanboy och stryka Apple medhårs i alla frågor för att vara på det här forumet?

 

Nej

 

Dåså. Vad gnäller du över.

 

Tragiskt att man inte får kritisera Apple utan att vissa personer skall bli stötta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dåså. Vad gnäller du över.

 

Tragiskt att man inte får kritisera Apple utan att vissa personer skall bli stötta.

 

Jag gnäller inte utan ställde en fråga för din agenda verkar inte vara att hjälpa andra eller att lära.

Du bara gnäller och kritiserar hela tiden precis som dom personer som postar i kommentarsforumet på IDG.

 

Du ställer en fråga som du tydligt inte vill ha ett svar på utan istället radar upp andra val i form av konkurrenter.

Nej du har inga ärliga avsikter enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gnäller inte utan ställde en fråga för din agenda verkar inte vara att hjälpa andra eller att lära.

Inte hjälpa eller lära andra?

 

Att jämföra iPhone vs konkurrenter i pris, mjukvara och hårdvara. Eller det kanske man inte får göra enligt dig på detta forum. Utan här finns det bara Apple och den enda och rätta vägen.

 

 

Du bara gnäller och kritiserar hela tiden precis som dom personer som postar i kommentarsforumet på IDG.

Gnäller och kritiserar hela tiden?

Du låter verkligen som ett tvättäkta Apple fanboy. Man får inte tänka på ngt annat sätta än det enda och rätta sättet och det är Apple. Här har man verkligen trampat dig på båda fötterna!

 

 

Du ställer en fråga som du tydligt inte vill ha ett svar på utan istället radar upp andra val i form av konkurrenter.

Jag har ställt frågorna : "Så vad tycker Du om de två nya lurarna? Vad är det som är bra? Vad är det som är sämre?". Även omröstning : "Vilken kommer du att köpa? iPhone 5S. iPhone 5C. Ingen av de två. Har bindningstid kvar."

 

För mig faller det helt naturligt att scanna av hela mobilmarknaden om jag skall köpa en ny mobil. Pris, hårdvara och mjukvara.

 

Men helt uppenbarligen så kollar du på ett märke och det är Apple.

 

 

Nej du har inga ärliga avsikter enligt mig.

Du verkar ha ngt emot alla som kritiserar Apple eller jämför Apple mot något annat märke på detta forum. För tänker någon på något annat sätt än det rätta och enda vägen Apple så är inte de välkommen här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er Iphone/Apple användare?. om ni nu redan har en Iphone 5, varför vill ni byta till en 5s?.

 

Vill ha det senaste?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dotter köpte, med lite hjälp, en Huawei Ascend Y300 (Jelly Bean) för 1300 kronor, och även om det är en budgetmobil, så tycker jag att man får väldigt mycket funktionalitet för pengarna, jämfört med en Iphone. I alla fall sett till vad man kan göra med mobilen, appar och sådant. Dock ej spelkrävande saker.

 

Trevligt att någon kan vara objektiv när det gäller Apple vs konkurrenter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er Iphone/Apple användare?. om ni nu redan har en Iphone 5, varför vill ni byta till en 5s?.

 

Jag vill inte byta utan väntar på nästa modell :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...