Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klisteretiketter för att märka tangenter?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Jag försöker hitta någon butik som säljer klisteretiketter som är till för att sätta över tangenterna på tangentbordet och på så vis märka om dem.

 

Användningområden jag sett är till mer avancerade musik/video program där det finns speciella kartor med klisteretiketter man sätter över tangenterna för att lättare hitta programmets alla kommandon. Har också sett varianter för utländska tangentbord som man vill göra om till Svenska.

 

Det jag söker är dock blanka etiketter som man kan märka själv. Det behöver inte vara speciellt för Apples tangentbord. Syftet är att märka ut tangentkommandon på ett tangentbord som används till en flygsimulator. Många knappar blir det att hålla reda på...

 

Någon som vet vart jag kan hitta detta?

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På skjutbanor har man klisterlappar för att täcka över kulhålen i tavlorna, finns svarta för tavlans svarta område och vita för tavlans vita område. Vet inte om de passar exakt på tangenterna, men de har ungefär den storleken. Finns på rullar och kostar säkert inte speciellt mycket.

Bara en tanke…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att allt självhäftande material blir permanenthäftande med tiden även om det kallas avtagbart. Avtagbart är det endast under en kort period.

Själv jobbar jag på Papyrus men vi säljer inte till privatpersoner.Var bor du?

Jag kan kolla vad vi har för återförsäljare i ditt område.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle också kunna vända dig till något tryckeri i närheten. De har garanterat något paket med självhäftande liggandes.

Annars borde väl en butik som Wettergrens ha något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

På skjutbanor har man klisterlappar för att täcka över kulhålen i tavlorna, finns svarta för tavlans svarta område och vita för tavlans vita område. Vet inte om de passar exakt på tangenterna, men de har ungefär den storleken. Finns på rullar och kostar säkert inte speciellt mycket.

Bara en tanke…

 

Jag kollade upp det nu men de var 17 x 17 mm och det är ca: 5 mm för mycket åt varje håll. Men tack för tipset ändå.

 

 

Precis vad jag sökte! Synd att de ligger på andra sidan pölen bara...

 

Tänk bara på att allt självhäftande material blir permanenthäftande med tiden även om det kallas avtagbart. Avtagbart är det endast under en kort period.

Själv jobbar jag på Papyrus men vi säljer inte till privatpersoner.Var bor du?

Jag kan kolla vad vi har för återförsäljare i ditt område.

 

Du skulle också kunna vända dig till något tryckeri i närheten. De har garanterat något paket med självhäftande liggandes.

Annars borde väl en butik som Wettergrens ha något.

 

Jag tänkte nog ta ett billigt tangentbord och använda enbart för detta just av den anledningen du skriver.

 

Du får jättegärna kolla återförsäljare i Göteborgsområdet.

 

Kollade Wettergrens (numera Office Depot) utan resultat. Har även kollat en del andra pappershandel butiker på nätet utan att hitta något.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kollade upp det nu men de var 17 x 17 mm och det är ca: 5 mm för mycket åt varje håll. Men tack för tipset ändå.

 

 

17x17 är det vanligaste, men de finns i 12x12 också…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

17x17 är det vanligaste, men de finns i 12x12 också

Det är ju helt rätt storlek. Får kolla runt bland jaktbutikerna.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...