Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
NadjaR

iPhone 4 8gb eller VS. iPhone 4S 16gb till nybörjare?

Rekommendera Poster

NadjaR

Hallå,

Nu är det så att jag har tänkt att köpa en iPhone åt min mor i födelsedagspresent.

Just nu har hon en telefon som endast kan ringa och skicka sms i stort sätt.

Själv har jag en iPhone 4 16gb och har inte fyllt upp allt minne.

Hon kommer mestadels använda kameran (ja,5 megapixel räcker) , Facebook, några spel och andra appar. 10-15 stycken skulle jag tippa på att hon skulle komma upp i.

Musik är inte ett stort intresse så det kommer inte ta mycket plats.

Min fråga är alltså, räcker 8gb?

Priset på 4an 8gb ligger på 3169:- och 4s 16gb går på 4790:-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jexyman

Min mor började med en 4:a, efter några månader tyckte hon den laggade och var seg så det slutade med att hon köpte en 5:a!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
kvick10

4S, 4an kommer lagga och vara seg efter ett tag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SirKnasen

När fyller morsan?

Ryktas om nytt iPhonesläpp den 10:e september.

Förvisso dröjer det väl ytterligare någon/några veckor efter släppet innan de dyker upp i butik men kanske att 4S prissänks ganska omgående?

Men som redan nämnts, den gamla 4:an är för klen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
NadjaR

När fyller morsan?

Ryktas om nytt iPhonesläpp den 10:e september.

Förvisso dröjer det väl ytterligare någon/några veckor efter släppet innan de dyker upp i butik men kanske att 4S prissänks ganska omgående?

Men som redan nämnts, den gamla 4:an är för klen.

Hon fyller i oktober.

Vad menar ni när ni säger att den blir seg?

Använder min iphone 4 flitigt varje dag och har haft den i över 2 år och den funkar utmärkt förutom att hemknappen inte riktigt hänger med alla gånger.

Dock skulle det vara trevligt med en 4S, så den inte känns så "gammal".

Budgeten hade passat en 4a bäst eftersom det blir andra utgifter under dagen.

Tror ni det är värt att leta en ny iphone i obruten förpackning på blocket?

Har ingen erfarenhet av att köpa elektronik där då jag är lite skeptisk till om det är stulet eller ej.

Kom gärna med fler för- och nackdelar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst anonymacy

Hon fyller i oktober.

Vad menar ni när ni säger att den blir seg?

Använder min iphone 4 flitigt varje dag och har haft den i över 2 år och den funkar utmärkt förutom att hemknappen inte riktigt hänger med alla gånger.

Dock skulle det vara trevligt med en 4S, så den inte känns så "gammal".

Budgeten hade passat en 4a bäst eftersom det blir andra utgifter under dagen.

Tror ni det är värt att leta en ny iphone i obruten förpackning på blocket?

Har ingen erfarenhet av att köpa elektronik där då jag är lite skeptisk till om det är stulet eller ej.

Kom gärna med fler för- och nackdelar!

1. Med att den blir seg menas helt enkelt att den kommer kännas långsam, appar som utvecklas ställer högre och högre krav på hårdvaran. Tex. går det nästan inte att använda Instagram på 3GS vilket min morsa använder mycket... En 4:a må vara bra men kommer kännas långsammare med tiden. Bara för att man är nybörjare skall inte teknik vara hälften så bra och dubbelt så tråkig - tvärtom... Med det inte sagt att det är något fel på 4an som du har nu, men gör man en nyinvestering så är det ju kul om den håller sig hyfsat i kanske 2 år framåt?

2. Se upp för Blocket, mycket stöldgods och lurendrejerier förekommer...

3. I oktober har nya iPhone släppts, inte omöjligt att de justerar priserna då också. Kanske dyker en budget-Iphone upp även i Sverige...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mattiasgbg

1. Med att den blir seg menas helt enkelt att den kommer kännas långsam, appar som utvecklas ställer högre och högre krav på hårdvaran. Tex. går det nästan inte att använda Instagram på 3GS vilket min morsa använder mycket... En 4:a må vara bra men kommer kännas långsammare med tiden. Bara för att man är nybörjare skall inte teknik vara hälften så bra och dubbelt så tråkig - tvärtom... Med det inte sagt att det är något fel på 4an som du har nu, men gör man en nyinvestering så är det ju kul om den håller sig hyfsat i kanske 2 år framåt?

2. Se upp för Blocket, mycket stöldgods och lurendrejerier förekommer...

3. I oktober har nya iPhone släppts, inte omöjligt att de justerar priserna då också. Kanske dyker en budget-Iphone upp även i Sverige...

Tänkte skriva något liknande, men du var snabbare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...