Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spricka i skärmen


dwelitz

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag brukar ofta sitt med min MacBook Pro när jag spelar gitarr, noter och garageband liksom. Idag gled gitarr på något sätt ur min famn och gjorde en spricka, eller nästan ett hål uppe i det vänstra hörnet. Sprickan påverkar inte skärmen på något sätt, och jag tänker knappt på den, bara jobbigt att ha den där, den ger ju datorn en ganska tråkig look om man säger så..

Sprickan är direkt under den lilla gummisaken som kommer precis vid aluminiumets kant. Sprickan (som egentligen inte är så mycket av en spricka, utan mer "krasch") är kanske 1mm lång och 2-3mm bred.

 

Nu till det lilla problemet, förutom att andra handsvärdet har dippat rejält och att det ser rätt trist ut... När jag fäller ihop datorn är den mycket lättare att öppna, men bara på den sidan där den är skadad. Jag tror att det är två magneter eller något liknande som håller datorn ihop fälld, och nu är det som att den ena bara total dött..

Någon som vet något typ av sätt att fixa det här på utan att behöva ersätta hela skärmen? Har inte riktigt budgeten för att ersätta hela skärmen. Om ersätta hela skärmen är det enda sättet, och inte typ bara glaset, utan hela skärmen, ungefär vad kostar det?

 

Förutom att den inte är så smidig när den är ihop-fälld så funkar allt felfritt!

 

Datorn är en mid 2012 MacBook Pro 13" med i5 och 16Gb ram (rullar på något underbart bra!) och uppköpt i Juli förra året, så jag har ingen Apple garanti kvar då jag helt enkelt glömde att köpa till apple care innan första året tog slut.

 

Tack på förhand för svar, och trevlig helg! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...