Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min adressbok syns inte i iPhone


Zizzi

Rekommendera Poster

I min adressbok i min MacBook Air har jag kontakter både i iCloud och på min Mac. Min iPhone är inställd på att visa kontakterna i iCloud, ändå syns inte alla kontakter i iPhonen som finns lagrade på min dator. Vad gör jag för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har kontakter på både iCloud och under På min Mac, och att din iPhone är inställd på att visa kontakterna i iCloud och ändå syns inte alla kontakter som är lagrade på din dator - ja du har svaret där. Iphone visar iCloud-kontakterna, men inte kontakterna som finns under På min Mac. Kontakterna under På min Mac ligger separat. De kan kopplas in i iPhone om du kör via sladd och iTunes och där har påslaget synk av kontakter, då hamnar På min Mac under På min iPhone. Men iCloud är molnsynken och bättre att hålla sig till den.

Vill du ha alla kontakter i din iPhone så kan du kopiera över kontakterna från På min Mac till iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver att du har kontakter på både iCloud och under På min Mac, och att din iPhone är inställd på att visa kontakterna i iCloud och ändå syns inte alla kontakter som är lagrade på din dator - ja du har svaret där. Iphone visar iCloud-kontakterna, men inte kontakterna som finns under På min Mac. Kontakterna under På min Mac ligger separat. De kan kopplas in i iPhone om du kör via sladd och iTunes och där har påslaget synk av kontakter, då hamnar På min Mac under På min iPhone. Men iCloud är molnsynken och bättre att hålla sig till den.

 

Vill du ha alla kontakter i din iPhone så kan du kopiera över kontakterna från På min Mac till iCloud.

Hur kommer det sig då att jag har flera iCloud kontakter på min MacBook men inte på in iPhone? Och hur sparar jag mina kontakter i Mac respektive iCloud? När jag skriver in en ny kontakt, var hamnar den då, i Mac eller iCloud?

Jag har problem med att mina kontakter i iPhone och på min Mac dubbleras. Vet inte varför. Jag vågar snart inte synka mina kontakter mellan datorn och iPhone eftersom det uppstår så många problem när jag gör det med dubletter och kontakter som försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig då att jag har flera iCloud kontakter på min MacBook men inte på in iPhone? Och hur sparar jag mina kontakter i Mac respektive iCloud? När jag skriver in en ny kontakt, var hamnar den då, i Mac eller iCloud?

Jag har problem med att mina kontakter i iPhone och på min Mac dubbleras. Vet inte varför. Jag vågar snart inte synka mina kontakter mellan datorn och iPhone eftersom det uppstår så många problem när jag gör det med dubletter och kontakter som försvinner.

 

Jag hade problem med dubblering för länge sedan...

 

Gjorde så att jag stängde av kontakter etc. i macen. Då fick man varning om att alla kontakter i datorn mm. försvinner. Sedan slog jag på det igen och då syncade allt och efter detta försvann problemet.

 

OBS! Gör inget så alla kontakter försvinner överallt. Min lösning fungerade hos mig, det är inte säkert det gör det hos dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig då att jag har flera iCloud kontakter på min MacBook men inte på in iPhone? Och hur sparar jag mina kontakter i Mac respektive iCloud? När jag skriver in en ny kontakt, var hamnar den då, i Mac eller iCloud?

Jag har problem med att mina kontakter i iPhone och på min Mac dubbleras. Vet inte varför. Jag vågar snart inte synka mina kontakter mellan datorn och iPhone eftersom det uppstår så många problem när jag gör det med dubletter och kontakter som försvinner.

Du skrev inte från början att du hade kontakter i iCloud som du inte hade i iPhone, du skrev bara att du hade kontakter i Macen som du inte hade i iPhone - men du skrev inte var de låg. Eftersom du skrev att de var sparade i datorn så antog jag att du menade På min Mac eftersom du också nämnde att du hade På min Mac påslaget.

Hur man sparar kontakter i iCloud:

Du har gruppen "Alla iCloud" markerad i Kontakter och trycker på '+' så skapar du en kontakt som sparas i iCloud.

 

Hur man sparar kontakter i På min Mac:

Du har gruppen "Alla På min Mac" markerad i Kontakter och trycker på '+' så skapar du en kontakt som sparas i iCloud.

 

Om du har gruppen "Alla kontakter" markerad och trycker på '+' så sparas kontakten både på iCloud och På min Mac.

 

I iPhone kan du ställa in var du vill att kontakter ska läggas in, dvs om de ska läggas in i På min iPhone eller iCloud om du inte anger något annat.

 

Om du har synk påslaget via iTunes av kontakter (ställs in i iTunes på Macen) så riskerar du dubletter, så slå av detta. Dvs, antingen kör du synk via iCloud eller så kör du synk via iTunes. Kör du synk via båda så blir det dubletter.

 

Enklast för att undvika problem är att inte ha några kontakter alls under På min Mac respektive På min iPhone, utan bara köra iCloud rakt igenom.

 

Och då kan du i kontakter ställa in Kontakter - Inställningar - Allmänt - Förvalt konto - iCloud.

 

Då ser du inte längre På min Mac i visningen av kontakterna, och det blir så mycket enklare. Och de kontakter du skapar med '+' kommer att läggas in i iCloud utan att du behöver tänka mer på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...