Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

greenclick

Rekommendera Poster

Rookie på Logic, har precis lämnat Garageband...

 

Jag har spelat in två gitarrer och vill nu att de skall panoreras ut för att få en bred ljudbild. Mitt första angreppssätt var att panorera dessa gitarrer men det går inte att vrida mer än 64% och jag får inte bort stereoljudet från dessa två kanaler.

 

Hur går jag tillväga för att göra dessa två spår till varsitt mono-spår och hur kan jag vrida ut dem till mer än 64%?

 

Tack på förhand.


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Panoreringsvärdet i Logic räknas inte i procent, -64 är 100% panorering åt vänster och +63 är 100% åt höger, läs på lite om midi så förstår du varför. http://en.wikipedia.org/wiki/General_MIDI

 

Om du öppnar mixern och tittar till vänster om "Input" på varje kanal så ser du en eller två ringar. En ring visar att du har ett monospår och två ringar ett stereospår, klicka på ringarna för att byta mellan mono och stereo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej igen,

 

Två problem med min inspelning i Logic X och jag är en novis.

 

  1. Nu när jag har suttit och spelat elgitarr in via mitt externa ljudkort Presonius Audiobox USB och telekabel så skall jag då plugga in min mikrofon via XLR och trycker in 48V så får jag ett lägre inspelningsljud in i Logic. Via medhörningen låter det ok men när jag spelar upp det inspelade ljudet så är det mycket låg volym. Vad gör jag för fel?
  2. När jag gör en slutmix och försöker få en bra balans i ljudbilden så upptäcker jag att när jag exporterat projektet till en mp3-fil så är den låten betydligt lägre (volym) än om jag tar en professionellt producerad låt och spelar i iTunes. Båda spelas för övrigt via iTunes och jag är medveten om att det är en profession att mixa en låt men ljudnivåmässigt så bör jag ju kunna komma närmare än uppskattat halva volymen? Vad gör jag för fel?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...