Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4S tror den är dockad och mycket selektiv med vilka ljud den sp


Lovisan

Rekommendera Poster

Har sökt igenom forumet (och resten av internet med känns det som) men inte hittat någon med mitt problem, så gör ett försök här.

 

Fick hem min MacBook Air igår och antar att min iPhone 4S blev svartsjuk. Den demonstrerar detta genom att strejka på ett ytterst irriterande sätt. Först trodde jag att högtalarn hade gett upp men snart förstod jag att problemet låg i något annat.

 

Min telefon spelar alltså upp ringsignal, alarmsignal och liknande perfekt och som vanligt, men allt annat, musik, spelljud och liknande fungerar inte (eller ja, ibland fungerar det en liten stund efter att jag tagit ur hörlurar eller laddsladd). Det går inte heller att med knapparna på sidan justera volymen. Volymreglaget som dyker upp efter två vänster-swipar i programmenyn är utan knapp. Detta innebär också att det inte går att säkerhetskopiera den med sladd, då den efter ett litet tag kopplar ur sig själv. Laddar gör den dock hela tiden och utan problem. Vad jag lyckats läsa mig till är att den verkar tro att den är dockad i en enhet som ska spela upp ljud.

 

Ljud spelas upp i hörlurarna om jag kopplar in dessar, så inte det som är problemet heller. Har även lyckats få den att säkerhetskopiera telefonen genom att hörlurarna inkopplade, då verkar den inte tro att den är dockad heller.

 

Jag kan fälla "allt ljud av/på"-reglaget fram och tilbaka med korrekta indikationer. Den påstår inte att hörlurarna är kvar i när när jag drar ur dem, så det är inte det felet heller.

 

Hade det inte varit för sms-signalen som tyvärr inte hörs hade jag säkert kunnat stå ut med det här, men nu tänkte jag bara höra vad ni tänker? Garantin har gått ut för ett halvår sen, och den har badat i en vattenpöl för ca ett år sen så att skicka den till Apple är inget alternativ. Någon som varit med om något liknande och löst det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du har smuts i dock-kontakten.

Ta en knappnål eller liknande och skrapa rent i kontakten.

 

Finns fler som haft detta problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du har smuts i dock-kontakten.

Ta en knappnål eller liknande och skrapa rent i kontakten.

 

Finns fler som haft detta problem.

 

Själva stiften eller bara i dock-kontakten överlag? Testade förut med mjuk tandborste och lite alsolsprit men hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte ropa hej än, men efter lite försiktigt pill med en tunn knappnål har den nu skött sig i flera minuter! Stort tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...