Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Snälla: Hjälp med felmeddelande "Eftersom en usb-enhet..."


rockster

Rekommendera Poster

Hej!
Jag har sen en längre tid haft problem med det att det här felmeddelande kommer upp varje gång jag startar datorn.
Har testat med o dra ut alla kablar, nollställt smc´n har även haft kontatkt med support men utan nån direkt hjälp.

Finns det någon som haft samma problem och vet hur man kan lösa det?
Börjar gå mig på nerverna det här...

 

Har bifogat skärmdump på problemet.

 

"Eftersom en usb-enhet drar för mycket ström har en eller flera av USB enheterna avaktiverats..."

 

skärmavbildning.tiff

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för USB-enheter då? Om du har en massa sådana, köp en hubb med extern strömförsörjning, och plugga in grejer där. Exempel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, just nu har jag en extern hd (Som går på vanlig el genom en adapter) inkopplad samt blåtandsmus och t-bord men problemet kvarstår även när dessas är urkopplade, felmeddelande kom redan innan.

 

Så jag förstår inte vilken enhet det är som skulle dra för mycket el?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått byta logikkort på ett par maskiner efter detta felmeddelande.

De påhängda prylarna har väl haft sönder något?

 

Denna lustiga lösning har tydligen hjälpt några med samma fel.

 

1) I used this code to disable the User Notification Center plist for about 1 hour without shutting down my system:
Code: sudo launchctl unload -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.UserNotificationCenter.plist
2) I then reloaded the User Notification Center plist with the following code:
Code: sudo launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.UserNotificationCenter.plist
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okay, tack för hjälpen, ska testa detta.

Men säg att det är något som gått sönder, finns det någon risk med att fortsätta använda datorn? Alltså att något mer kan skita sig, eller bör det vara lugnt?

Kan man kolla upp detta på något sätt? alltså felsöka USB portarna eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...