Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Då var min MBP mid 2010 liv slut ☹


Hunter_78

Rekommendera Poster

Jag kommer inte någonstans hur jag än gör just nu..Åpplet dyker upp och sen snurrar det bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 56
  • Created
  • Senaste svar

Du sa ju att du körde TargetDisc-mode. Kör skivverktyget från den andra datorn.

*edit* Nevermind, såg att du skrev "target mode" och med det menar du kanske inte "target disc mode"?

 

Kör du Lion/MountainLion och uppdaterat FirmWare/EFI så borde du ha tillgång till Internet recovery. alt+cmd+r vid uppstart

Annars boota från SnowLeopardskivan och kör skivverktyget frånden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fattar jag ingenting, den dyker ju inte upp i skivverktyg i min friska dator, dom connectar ju inte pga att min sjuka dator inte går o starta i någon form, mer än att den som sagt bara står o tuggar hur jag än gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns inte disken över huvud taget eller är det partionen/volymen som inte vill mountas?

Du kan alltså inte boota från internet recovery, eller från SnowLeopard skivan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte o starta med alt+cmd+r heller. Det står bara o tuggar.

Har även provat med att trycka c vid uppstart för att köra med skivan som för övrigt ligger i, Jag får inte ut den heller nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Vit skärm med äpple är den enda som syns o ett kugghjul som snurrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tuggar"?? Äpplet och det snurrande hjulet?

Eftersom inte den snurrande jordgloben dyker upp när du håller inne alt+cmd+r vid uppstart så har du uppenbarligen inte uppdaterad firmware med internet recovery stöd.

 

Vad händer om du håller inne alt vid uppstart. Får du upp bootmenyn då? Håll inne länge. Äpplet och snurrande kugghjulet ska inte dyka upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att jag fick upp internet recovery stöd igår men då sa den att jag hade ett nyare os, (jag hade 10.8.4 innan det sket sej) än vad den försökte lägga in.

Provar alt med, åpplet o kugghjulet dyker upp ändå. Spelar det någon roll att skivan sitter i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar ju ditt tangentbord vara defekt eftersom det inte reagerar på alt-tangenten.

Kommer du in i internet recovery så ska du inte installera om OS X utan enbart starta skivverktyget och kontrollera hårddisken och dess volym/partion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att trycka på caps lock, och där lyser o släcks lampan, så det låter som att den reagerar i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även fast caps lock lyser tror du? Måste det vara ett mac tangentbord förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade med ett gammalt pc tangenbord. Nu är jag inne i skivverktyg, vad ska jag göra nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skivan verkar vara ok säger den, däremot körde jag behörighetskontroll som jag sedermera reparerade.

Konstigt att den nu säger att skivan är ok men ändå bootar datorn ändå igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer ju inte in i systemet när jag försöker varje boota upp varje gång.

Kugghjulet står bara o snurrar i all oändlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, du skrev bara fel i inlägg 44?

Startar den upp med en säker start? Shift nedtryckt vid uppstart tills du ser en "progress bar" som laddas.

Du kanske får använda dig av ditt externa tangentbord eftersom ditt inbyggda verkar fungera dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Progress bar kommer upp, men efter det ser det ut som vanligt, ett äpple med ett kugghjul som snurrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det nog inte mycket mer att göra än att blåsa datorn och installera om.

Vill du försäkra dig från mekansika fel på hårddisken, skadade sektorer så får du nog lämna in datorn på felsökning alternativt köra något hårddiskdiagnosverktyg via någon annan dator eller helt sonika ta det säkra före det osäkra och köpa en ny hårddisk.

Men att ditt tangentbord inte fungerar korrekt känns ju inget vidare. Spillt i det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tangentbordet funkade igår kväll.. Surt! Hur ska jag blåsa datorn alt. köra en hdd-diagnos från min andra dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...