Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Willie

Rekommendera Poster

Min Mac stod i uppstarten efter ca 6 mån i typ "dosläge?" Jag lämnar in för garanti reparation!! Får tillbaka den som jag köpte den ... tom på allt jag installerat och sparat .. det enda som var trasigt och utbytt "arbetsminnet"! Lite putt blir man ju! Parlören spara nu, spara ofta, på flera medier, det man vill ha kvar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Lånar tråden o hoppas på svar

Har bekymmer med min MacBook. För ett tag sen hängde den sig så blev tvungen att stänga av den med strömbrytaren. Sen startade den inte utan stod bara o snurra när äpplet kommer fram. Försökte reparera disken med skivverktyg men var inget fel på den. Försökte installera om via skiva , gick inte heller. Installerade maverick på en USB disk via en mini o med den kan jag boota igång datorn. Tog original disken o satte i en sån där "docka" o koppla med USB till minin, formaterade disken, installerade maverick o stoppade botade igång minin med den. Men när jag stoppar tillbaka den i MacBook så blir det samma symptom vid uppstart, vad är det som är knas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass intern hårddiskkabel?

Hur kollar jag det då? Kan den bara bli kass sådär helt av sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du boota igång din MacBook med dess disk i dockan men inte när den sitter monterad i datorn?

Vad exakt är det för MacBook du har?

Ja, en hårddiskkabel kan bli kass bara sådär av sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du boota igång din MacBook med dess disk i dockan men inte när den sitter monterad i datorn?

Vad exakt är det för MacBook du har?

Ja, en hårddiskkabel kan bli kass bara sådär av sig själv.

japp boota igång den med disken i dockan nu. det verkar ju som den hittar den när den är monterad som vanligt med men det står bara o snurrar när äpplet kommer fram. är en macbook pro från mitten av 2009

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13, 15 eller 17"

En ny kabel går att hitta på Ebay för nästan inga pengar alls.

Kan ju vara värt att prova om du inte vill betala för en reparation hos en Service Provider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13, 15 eller 17"

En ny kabel går att hitta på Ebay för nästan inga pengar alls.

Kan ju vara värt att prova om du inte vill betala för en reparation hos en Service Provider.

En 13". Vad ska man söka på för att hitta rätt då? Måste man löda på moderkortet för att få bort den lr är det bara att jacka ur? Är det krångligt att byta själv?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar ju inte vara så invecklat. En jobbarkompis hade en kasserad MacBook ska testa med den kabeln annars skickar jag efter en. Tack för tipsen!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...