Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bildredigering , vilken dator?

eSata

Rekommendera Poster

Hej,

Inom en snar framtid skall jag köpa en ny dator, då min nuvarande dator har snart upplevt sina sista dagar.

Jag behöver en dator som används för bildredigering, jag sysslor mycket med fotografering och därav är färg och bildåtergivning A&O för mig. Jag funderar mellan en Macpro, Macpro Retina eller Imac.

Jag vill gärna ha en bärbar, men om nödvändig kan en stationär vara ok...

Lyft gärna vilken storlek som är lämpligt. Jag är van med 17tum..kommer nog ha problem med en 13 tum...

Övrigt användandet är som alla andra. Jag spelar inget.

Motivera gärna era svar.

//

eSata

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en dator som används för bildredigering, jag sysslor mycket med fotografering och därav är färg och bildåtergivning A&O för mig. Jag funderar mellan en Macpro, Macpro Retina eller Imac.

Antar att du menar MacBook Pro. Jag skulle gå på en MacBook Pro, speciellt om du vill ha en bärbar... Jag själv sitter också i dessa tankar just nu.

Länk till inlägg
Jocke_med_kniven

En MBPr 15" Är det du ska ha, Största bärbara datorn Apple säljer och med den bästa upplösningen. Om priset inte passar så köp dig den vanliga MBP 15" :-)

MVh/ Jocke

Länk till inlägg
Axelman

Hej,

Inom en snar framtid skall jag köpa en ny dator, då min nuvarande dator har snart upplevt sina sista dagar.

Jag vill gärna ha en bärbar, men om nödvändig kan en stationär vara ok...

Lyft gärna vilken storlek som är lämpligt. Jag är van med 17tum..kommer nog ha problem med en 13 tum...

Övrigt användandet är som alla andra. Jag spelar inget.

Motivera gärna era svar.

//

eSata

Om bildbearbetning är viktigt så är det MBP med Retinaskärm som gäller. Se test 15" Retina

http://macworld.idg.se/2.1038/1.456544/test-sa-bra-ar-nya-macarna/sida/5/slutsats-och-betyg

Citat:

Så inte nog med att det är den snabbaste bärbara Macen med vad som måste vara bärbara datorvärldens bästa skärm – prisnivån är relativt sett låg.

Test 13" MBP Retina

http://macworld.idg.se/2.1038/1.477478/sa-bra-ar-macbook-pro-13-med-retina?queryText=retina

Citat:

Så för att sätta kraft till orden är skärmen på 13-tummaren förbaskat bra! Jämfört med de andra 13-tumsalternativen är den helt oslagbar för dig som ställer krav på att kunna arbeta färgkritiskt vid skärmen utan att sitta med både huvudet och skärmen som i ett skruvstäd.

Länk till inlägg

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...