Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Någon som har Forex bank?


Pocahontas

Rekommendera Poster

Tröttnat på banker som inte ens har insättningsautomater när de skippat kontanthanteringen.

 

Det är ingen banker längre, bara kontor med "rådgivning".

 

http://www.forex.se/Konton/Byt-bank/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att ta reda på om de har allt du vill ha.

Om jag minns rätt så är du miljonär varför detta borde förtjäna en ordentlig genomgång av alternativen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är faktiskt sant, att inte kunna ta ut en liten slant eller sätta in pengar på sin bank känns klart begränsande. Inte för man gör det så ofta men de få gånger man vill så blir det ju ett litet omak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänker givetvis besöka Forex kontor i Kungsbacka.

Inget ont om de få som jobbar på Swedbanks kontor, men jag hoppas att allt fler lämnar storbankerna, då de tjänat ut som serviceinrättningar till "vanligt folk".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag tänker givetvis besöka Forex kontor i Kungsbacka.

Inget ont om de få som jobbar på Swedbanks kontor, men jag hoppas att allt fler lämnar storbankerna, då de tjänat ut som serviceinrättningar till "vanligt folk".

Jag håller med. Makten ska vara hos konsumenterna, inte bankerna eller bolagen.

Enda vettiga sättet att uppnå detta är genom att vara en aktiv konsument och byta bank lite då och då, åtminstone då man är missnöjd med något.

 

Jag har själv precis avslutat allt hos Comhem och kommer att bli en Teliakund igen i Januari på grund av ett stort missnöje med Comhem och deras attityd till sina kunder. Far dit pepparn aldrig växer tänkte jag och avslutade mina kontrakt med företaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte bank för några år sen när nordeadirrarna fick för mycket bonusar. Men jag byter inte igen för nu är jag på det hela rätt nöjd.

 

Men det förklarar varför Forex öppna luckor nere på stan, blev lite förvånad när det satt tre tjejer bakom tre luckor å jag undra inte fan kan det resa så mycket folk så de tre kan ha jobb att växla pengar, men nu förstår jag, och de sitter alltid där så alla kunder får direkt service, inte som på min bank där man får sitta ner en kvart tjugo minuter å vänta på sin tur till den enda som har kassatjänst. Ibland är det bra med konkurrens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Ronnar den här tråden! :)

 

Blev så in i @#€%@ arg inne på Swedbank idag.

Har ett mastercard kreditkort från ICA-banken och tänkte ta ut lite Euro eftersom jag ska ut och åka lite och vet att jag kommer fram sent på kvällen och vill kunna ta en buss snabbt och smidigt och ha kontanter redo.

 

Gick inte att ta ut på minuten, så jag gick in på banken och tog en kölapp och fick vänta och vänta på min tur.

- Nähäpp, det där kortet kan du bara använda ute vid minuten, sa den smilande grabben vid disken. Du måste ta ut € ute vid minuten isåfall.

-Men det gick ju inte, sa jag. -Jo´rå, sa grabben. Du bara gör så här och så här och så här instruerade han. Så jag gick ut igen och försökte, nix det gick inte.

 

Så in igen på banken, ännu mer folk köade. Men då var jag så ilsk så jag gick rakt fram till disken och undrade om jag verkligen skulle behöva ta en ny kölapp och få ut pengarna över disken.

Och fick till svar att de kunde bara lämna ut € till mig på deras egna kort. Då skiter jag i det här, sa jag med rätt hög röst och gick ut.

 

Jag har faktiskt ett swedbankkort, men si det vill jag inte använda. Och absolut inte på de premisserna som Swedbank ställer upp.

 

Mitt kreditkort funkar överallt, när jag var i USA i somras så fick jag ibland betala eftersom mitt kort funkade överallt men inte ressällskapets kort, som då var Swedbanks kreditkort.

 

Men på Swedbank här hemma där vill de inte acceptera det. Om de tror att jag på så sätt ska förstå att Swedbanks kort är så mkt bättre och att jag genast ska sluta med de där ICAbanksfasonerna, då har de misstagit sig.

 

Tror jag ska avsluta det lilla jag har med swedbank att göra illa kvickt, och borde gjort för länge sedan….

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skiter jag i det här, sa jag med rätt hög röst och gick ut.

 

// ... //

 

Tror jag ska avsluta det lilla jag har med swedbank att göra illa kvickt, och borde gjort för länge sedan….

[+] Jag har LFB och är väldigt nöjd med dem. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ronnar den här tråden! :)

 

Blev så in i @#%@ arg inne på Swedbank idag.

Har ett mastercard kreditkort från ICA-banken och tänkte ta ut lite Euro eftersom jag ska ut och åka lite och vet att jag kommer fram sent på kvällen och vill kunna ta en buss snabbt och smidigt och ha kontanter redo.

 

Gick inte att ta ut på minuten, så jag gick in på banken och tog en kölapp och fick vänta och vänta på min tur.

- Nähäpp, det där kortet kan du bara använda ute vid minuten, sa den smilande grabben vid disken. Du måste ta ut ute vid minuten isåfall.

-Men det gick ju inte, sa jag. -Jo´rå, sa grabben. Du bara gör så här och så här och så här instruerade han. Så jag gick ut igen och försökte, nix det gick inte.

 

Så in igen på banken, ännu mer folk köade. Men då var jag så ilsk så jag gick rakt fram till disken och undrade om jag verkligen skulle behöva ta en ny kölapp och få ut pengarna över disken.

Och fick till svar att de kunde bara lämna ut till mig på deras egna kort. Då skiter jag i det här, sa jag med rätt hög röst och gick ut.

 

Jag har faktiskt ett swedbankkort, men si det vill jag inte använda. Och absolut inte på de premisserna som Swedbank ställer upp.

 

Mitt kreditkort funkar överallt, när jag var i USA i somras så fick jag ibland betala eftersom mitt kort funkade överallt men inte ressällskapets kort, som då var Swedbanks kreditkort.

 

Men på Swedbank här hemma där vill de inte acceptera det. Om de tror att jag på så sätt ska förstå att Swedbanks kort är så mkt bättre och att jag genast ska sluta med de där ICAbanksfasonerna, då har de misstagit sig.

 

Tror jag ska avsluta det lilla jag har med swedbank att göra illa kvickt, och borde gjort för länge sedan.

Att betala med kort inne på banken är inte "normal procedure" om man säger så. Är tveksam till att någon bank har fullt stöd för det.

 

Och om ditt Ica-kort inte fungerar som det ska (i automater) så är det väl Ica-banken du ska bli arg på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att betala med kort inne på banken är inte "normal procedure" om man säger så. Är tveksam till att någon bank har fullt stöd för det.

 

Och om ditt Ica-kort inte fungerar som det ska (i automater) så är det väl Ica-banken du ska bli arg på?

Men om master cardkortet funkar precis exakt överallt annars så borde väl Swedbank kunna hantera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om master cardkortet funkar precis exakt överallt annars så borde väl Swedbank kunna hantera det?

 

Är osäker på hur du gjorde under ditt bankbesök, men generellt kan man inte ta ut kontanter med kort över disk. Man måste lämna ut clearing- och kontonummer plus visa leg. Är det en annas konto krävs fullmakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Gick inte att ta ut på minuten,

 

Vad gick inte att ta ut? Kronor eller direkt i Euro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var Euron som inte gick att ta ut i minututtaget, svenska pengar inget problem.

 

Det som retade mig så ända in i.......... var attityden hos banktjänstemannen som vidhöll att det minsann bara var att stoppa in kortet i automaten och välja alternativ tjänst. Men si det gick inte, nu ska jag banne mig kolla med mitt gamla swedbankkort om det går att ta u euro med det. För det har jag ju för mig....

Däremot så bryr jag mig inte om att ta ut euron i sverige när det ska vara så här knöligt, då kan jag lika gärna vänta till jag kommer fram.... men tanken var ju att jag skulle kunna springa ut till bussen på en gång vid ankomsten och slippa krångla runt efter automat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att strunta i kontanter är en sorts diskriminering av människor med handikapp eller ålder. Man tänker att tillräckligt många använder kort så det lönar sig att skippa kontanter och de som inte vill använda kort är inga lönsamma personer i alla fall. Buuu för banker som skiter i kontanter och inte vill ge service! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tog du inte ut svenska pengar och växlade dem? Antingen inne på bankkontoret eller på ett Forexkontor. Så gör jag alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tog du inte ut svenska pengar och växlade dem? Antingen inne på bankkontoret eller på ett Forexkontor. Så gör jag alltid.

krångla inte till det nu….eller… va! Nä, men så kan man ju inte göra… :totaltgalen::whistling::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, blir inte det lite som: Gå till ICA och köp en liter mjölk. Gå sen till kassan brevid och byt den mot en liter juice. ^_^:D

Ja, bankerna är duktiga på att krångla till det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, blir inte det lite som: Gå till ICA och köp en liter mjölk. Gå sen till kassan brevid och byt den mot en liter juice. ^_^:D

 

Ja, bankerna är duktiga på att krångla till det.

ja, speciellt om det var juice man vill ha från början….. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växlar man på Forex så får man ju växla tillbaka det man inte gjort av med när man kommer hem ganska gratis om jag förstått rätt vilket är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT men jag vill bara för att sprida budskapet ytterligare att Sverige skulle ta bort tusen- och femhundralappen, de är till ingen nytta alls utan är bara till ett jävla besvär, så skulle en stor börda släppas från alla taxichaufförer som är väl de som fungerar som växelkontor för de kriminella och de gamla och sen blir rånoffer. Finns ingen anledning alls att ha så stora sedlar och lägga bördan på en enda redan utsatt yrkesgrupp, tja krogpersonal kanske men de jobbar sällan ensamma. Tusenlapparna har ju gjorts undersökningar att de omsätts till typ 90% av de kriminella, de kriminellas valuta, ta bort den skulle de få det besvärligare, femhundringen är ju inte heller till nån användning, bara att den är den som kommer ut från bankomaten men ingen jävel har ju nytta av att betala med femhundringar, köper man en bil eller ny överrock åker ju kortet fram, själv har jag nog inte använt en femhundring för betalning de senaste tio åren, bara haft besväret att försöka bli av med en utan att va för mycket till besvär. Det gäller för gamla oxå, de kan ju få hjälp av kassörskan hantera knapparna när de köper ny rock.

Däremot ska naturligtvis hundringen och neråt va kvar. Förutom tjugan kanske som kan bli mynt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Växlar man på Forex så får man ju växla tillbaka det man inte gjort av med när man kommer hem ganska gratis om jag förstått rätt vilket är bra.

Det stämmer att du kan växla tillbaka med samma kurs om du har sparat kvittot.

Jag har aldrig varit imponerad av Forex växlingskurs, det är dyrt att växla hos Forex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer att du kan växla tillbaka med samma kurs om du har sparat kvittot.

Jag har aldrig varit imponerad av Forex växlingskurs, det är dyrt att växla hos Forex.

Var är det billigare (och bekvämare) då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är att använda exv master card kreditkort direkt på plats utomlands. Att betala direkt med kortet eller ta ut kontanterna där man är.

Och får man euro över finns det ju ingen anledning att växla in dem om det inte är stora summmor. Rätt som det är så behöver man ju dem igen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om master cardkortet funkar precis exakt överallt annars så borde väl Swedbank kunna hantera det?

Vad som går att göra med en banks kort i en annan banks automat är en överenskommelse mellan de två bankerna. Så det kan lika gärna vara ICA-bankens fel som Swedbanks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...