Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro 15" 2011 + Thunderbolt display blir varm


Nicko144

Rekommendera Poster

Hej på er.

 

Jag har problem med att Macen blir varm o fläktar som satan sedan jag kopplade den till TBD.

Det är en Macbook Pro 15" tidig 2011 2.0 GHz Intel Core i7 med 16 gig i ram, och jag kör OS X 10.8.4.

Köpte mig en Apple TBD display häromdagen som är kopplat via TB och nu ligger CPU runt 70-75 grader och fläkten på 4000-4500 rpm när datorn är igång och inget annat är öppet.

Använder 2560x1440 upplösningen.

Aktivitetskontrollen är väldigt lugn, ligger runt 85-90% overksam.

Datorn är i stängt läge och det blir ingen större skillnad när jag öppnar den(tänkte att det blir bättre ventilation).

Har även lossat på locket på Macen och kollat på fläktarna och det är minimalt med damm på dom, man kan se att de e aningen ljusgrå.

Har även installerat adblock och click to flash så att det inte skall vara mer skit som stör.

Kollar jag på youtube i flash så blir fläktarna tokiga, fullt ös.. html5 blir lite lugnare.

Kan ju även tala om att det inte är några problem när jag använder datan utan den externa skärmen.

 

Någon som har några bra tips på hur man kan få datan att gå tystare och inte bli så varm?

Eller är det bara o gilla läget o köra på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en Quadcore med overksam på 85% så har du ändå någon skapligt cpu krävande process. Vilken/vilka?

Min Quad i7 Mini säger overkstam 94% men har ändå 5-6 processer som drar 6-10% vardera. Förvisso bara 63 grader varm och tyst för tillfället men det behövs nog inte så mycket mer innan den ska bli varmare och fläkten börja rusa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...