Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flera iphone till ett Apple-id. Vill skapa nya.


bombmannen

Rekommendera Poster

Jag har två döttrar som också har sina iphones.

Dom använder samma Apple-id som jag och nu vill jag att dom skall ha sina egna id´n. Om jag skapar nya apple-id åt dom kommer allt på deras telefoner försvinna då?

Appar är inte så viktigt men telefonbok och dylikt vill jag ju gärna att dom har kvar. Antar att jag behöver återställa lurarna för att skapa nya id´n åt dom eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

App:ar försvinner inte, men man behöver logga in med det Apple ID som de är köpta med när de uppdateras. I övrigt kan de fortsätta att användas i telefonen.

Information i telefonboken försvinner vid byte av Apple ID om telefonbokens information är synkad med iCloud. Bryter man synkningen har man inte tillgång längre till telefonboken på iCloud. Men, om informationen i telefonboken är lagrad lokalt så är de inte kopplad till ett Apple ID och då försvinner de inte när man byter.

Samma sak med kalendern och mail, om de synkas med samma Apple ID (via iCloud) så har man inte tillgång till informationen längre när man bryter synken med det Apple ID, men om det är lagrat lokalt eller synkas med andra ID's eller mailtjänster så har du kvar det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...