Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air 13" - Väska


FelixNilsson

Rekommendera Poster

FelixNilsson

Jag fick precis hem min Macbook Air 13", och nu måste jag få tag i en väska. Jag ska nämligen resa rätt så mycket i höst så därför behöver den ett skydd. Jag tänkte därför kolla med er Mac-användare för att se om ni har några tips på väskor. Jag vill ha med axelrem, helst i skinn och plats för en iPad. Den kan kosta upp till 1000 kr. Någon som har något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, för den som gillar att fixa och dona lite.... :)

 

Efter att ha kollat runt och letat efter något bra utan att ha hittat något som svarar upp mot just mina behov, så gjorde jag en själv.

 

Hade en stuv sammetstyg liggande, den vek jag dubbel och sydde ihop och utrustade med ett brett gummiband som låsning. Helt suveränt perfekt! JAg får rum med min MBA 13 tum, men även en tidning, iPAd eller en bunt papper. Den får bra plats i någon av mina befintliga axelväskor eller kassar. Dessutom var den helt gratis... :)

 

post-67957-0-03935400-1372696204_thumb.jpg

 

post-67957-0-63334500-1372696229_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrUniverse

Skinn är snyggt och tåligt men en bra skinnväska för under 1000-lappen blir nog svår att hitta. Jag gillar Baron och har själv en sådan här. Baron väskor är ganska dyra men håller en livstid eller åtminstone tills man tröttnat på den...

Som konsult reser jag en hel del i tjänsten och har avverkat några väskor (Samsonite m.m.) innan jag hittade rätt. Mitt tips är att du ska åka till en riktig väskaffär och testa olika väskor. Många fack är bra och ska man resa bör den gå att koppla på en kabinväska. Vikten är en annan viktig aspekt, tänk på att skinnväskor ofta är ganska mycket tyngre än de i nylonmaterial (eller vad det är). Om väskan har dragkedjor måste de vara av hög kvalitet så de inte spricker om man fyller väskan, detsamma gäller fodret. Jag föredrar spännen av denna anledning. Det är också viktigt att bärremmen ligger bra och avlastar axlarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, för den som gillar att fixa och dona lite.... :)

 

Efter att ha kollat runt och letat efter något bra utan att ha hittat något som svarar upp mot just mina behov, så gjorde jag en själv.

 

Hade en stuv sammetstyg liggande, den vek jag dubbel och sydde ihop och utrustade med ett brett gummiband som låsning. Helt suveränt perfekt! JAg får rum med min MBA 13 tum, men även en tidning, iPAd eller en bunt papper. Den får bra plats i någon av mina befintliga axelväskor eller kassar. Dessutom var den helt gratis... :)

 

attachicon.gifIMG_2994.jpg

 

attachicon.gifIMG_2996.jpg

apropå Samsonite. Så använder jag ofta ryggsäck. Givetvis har jag laptopen i mitt hemsydda fodral.

Ryggsäcken har infälld dragkedjelåsning vilket gör det mycket svårt att komma in i väskan för någon som "avsiktligt knuffar till en".

 

sams3968_02_inventure2-security-laptop-b

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...