Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa ny, vilka extra konfigurationer?


Peter Westerlund

Rekommendera Poster

Peter Westerlund

Jag går i köptankar av en Macbook Air 13". Har förstått att jag bör uppgradera till 8 GB minne. Men vet inte hur jag ska göra med de övriga extraalternativen.

 

Min Macbook Pro jag har idag fick 6732 på benchmark-testet. Vill ju gärna ha en konfiguration på nya Airen som gör att den känns snabbare än nuvarande dator.

 

Men har inte råd att satsa på allt. Vad bör jag välja mellan Core i7 Torbo Boost processor och 512 GB flashminne? Vilken sak gör störst skillnad?

 

Jag är webbdesigner/-utvecklare så jag sitter och programmerar i DW och designar i Photoshop om dagarna. Har alltid Google Chrome uppe med ca 15 flikar. Programmet Mail brukar också vara igång och jag rör mig ganska mycket i Finder bland mappar och filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 60
  • Created
  • Senaste svar

Jag hade satsat på max minne och processor, du kan alltid stoppa i en större flashdisk

senare när du har kunnat spara ihop till det. Minne och processor blir du låst till vad du valde från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Var köper man nytt SSD då? Hittar inte på Apple Store

 

Edit: Finns det några nackdelar med i7 processor? Det drar väl mer batteri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var köper man nytt SSD då? Hittar inte på Apple Store

 

Edit: Finns det några nackdelar med i7 processor? Det drar väl mer batteri?

 

Här får du det mest uttömmande svaret avseende i5 vs i7 processor: http://www.anandtech.com/show/7113/2013-macbook-air-core-i5-4250u-vs-core-i7-4650u/5

Själv valde jag i7, då jag inte vill behöva oroa mig i framtiden för om jag "valde fel". Det är tryggt att ha lite extra kraft i maskinen, särskilt som jag kommer ha airen som huvuddator ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser