gsmagic Postad 26 juni, 2013 Share Postad 26 juni, 2013 Går det att göra en ruta i ett word-dokument som man sedan kan kryssa i vid behov. (Behövs till en checklista på jobbet.) Vi har en ruta där men den går ej att få kryss i den, markerar man den och trycker mellanslag exempelvis så försvinner den bara. Enklast vore om det gick att med musen bara klicka i de rutor som är aktuella. Går det? Hur? Tack på förhand! //Göran Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacD2 Postad 26 juni, 2013 Share Postad 26 juni, 2013 Hej! Du får göra ett formulär i Word Som du sedan sparar. Där har du så du kan göra kryssrutor, spara sedan som t ex PDF så kan du klicka i rutan. Skall Det skrivas ut sedan? Man kan göra mer avancerade dokument i Word. Då gör du en mall som du sedan låser, då är användaren låst till vad hen kan fylla i. kryss.docx.zip Om du kollar bifogad fil, om det är så du menar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kiplon Postad 26 juni, 2013 Share Postad 26 juni, 2013 Kolla https://forum.macworld.se/topic/145513-kryssruta-i-word-foer-mac/ och kanske också på http://office.microsoft.com/sv-se/word-help/skapa-formular-som-anvandare-fyller-i-eller-skriver-ut-i-word-HA101848148.aspx även om det är för Windows, då de flesta wordfunktioner även finns i office for mac. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.