Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirportExpress ansluta trådlöst till Nocs NS2 högtalare?


lindgren83

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har precis införskaffat fiber till huset.
Som wifi-router använder jag Apples AirportExpress.
Vill nu streama musik och fick tips om högtalare, Nocs NS2 Air Monitor. Enligt instruktionerna för dessa högtalare så ska de fungera så länge som de är anslutna till samma trådlösa nätverk som t ex min Mac eller iPhone är.

 

Följer instruktionerna noga när jag försöker ansluta högtalarna till det trådlösa nätverket. Men - den kan inte ansluta utan LED-lampan som ska lysa grönt blinkar.

 

För att kunna lokalisera problemet har jag kopplat både datorn samt högtalarna till annat trådlöst nätverk (alltså inte mitt AirportExpress-nätverk) och då fungerar det klockrent.

Tror därför att problemet ligger i att AirportExpress inte är kompatibel med högtalarna.

Min fråga är nu om någon vet om AirportExpress kan ansluta till högtalare trådlöst? Eller krävs det alltid en kabel mellan högtalare och AirportExpress?

 

Mvh,
lindgren83

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det finns inget generellt som säger att en Express inte är kompatibel med högtalare. För den är det ingen skillnad om det är en dator, telefon eller ljudanläggning som kopplas mot den. Däremot finns det sällsynsta fall där styrkretsarna i olika utrustning lirar dåligt med varandra. Kan vara så i detta fallet.

 

Du har naturligtvis inte ÅÄÖ eller andra "specialtecken" i ditt nätverksnamn eller lösenord? Provat om det fungerar t ex utan kryptering för att utesluta den felkällan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Stort tack - den lilla svenska bokstav i namnet på mitt nÄtverk var problemet.
Läste mig igår fram till att det kan vara problem med å,ä,ö och specialtecken i lösenordet men tanken slog mig aldrig att jag hade ett ä i mitt namn på nätverket.

Nu har jag tagit bort det och är lycklig. Tänk att jag satt i 5 timmar igår och ett litet ä löste problemet.

Stort tack och fortsatt bra dag :-) Min dag blev genast en mycket gladare dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt att det löste sig. Jo, "specialtecken" ska varken finnas i användarnamn, lösenord eller namn (på nätverk eller datorer). Har man det så kan det strula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...