Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
MacSunzet

iOS 7 ikoner

Rekommendera Poster

Vad tycker ni om dem? (vet inte om det är rätt ställe att posta tråden men jag gör det här som känns mest riktigt).

Själv tycker jag att det är ruggig nedgradering av Apple.

Varför så skrikigt?

Varför skifta i gradient åt olika håll?

Känns som ögat kommer få svårt att justera från tex fina foton till denna chock av skarpa färger. Redan nu ansträngs ögonen otroligt mycket pga små skärmar (speciellt de som bara har smartphones).

Dessutom känns det inte som att ikonerna följer de appikoner som laddas ner från andra tillverkare vilket leder till att åtminstonde jag kommer samla ihop alla Appleikoner i en mapp så jag slipper dem... Alt byta dem mot andra - det går ju att ersätta dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om dem? (vet inte om det är rätt ställe att posta tråden men jag gör det här som känns mest riktigt).

Själv tycker jag att det är ruggig nedgradering av Apple.

Av det man kunde se igår på eventet, känns det väl tyvärr lite som en nergradering. "Flat design" behöver ju inte vara trist design. Men spontant känns det väl lite som en på Twitter skrev igår: "Which Google designer did Apple hire? #iOS7"

Men det fanns mkt snyggt och bra i 7'an med.

yes2.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Av det man kunde se igår på eventet, känns det väl tyvärr lite som en nergradering. "Flat design" behöver ju inte vara trist design. Men spontant känns det väl lite som en på Twitter skrev igår: "Which Google designer did Apple hire? #iOS7"

Men det fanns mkt snyggt och bra i 7'an med. yes2.gif

Nä, behöver inte, men blir väl gärna. Som radikalt grepp, "helt nytt", hade jag väl i så fall velat se att man plockade upp ikoner från System 7 och genomförde det temat fullt ut. Men, ikonerna och "vicka på skärmen så ser det ut som 3D" kändes lite mediokert. Resten verkade väl vara ok.

Redigerad av Svolder

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar inte utseendet alls varken på ikonerna, som jag tycker ser barnsliga ut, eller hur användargränssnittet såg ut. Men jag antar att det är som med precis allt annat, man kommer att vänja sig.

Men faktiskt så signalerar inte utseendet kvalitet och djup. När jag gluttade lite på Apples event igår kväll och såg ikonerna och när de grejade runt med olika saker på telefon, så fick jag samma känsla som jag får när jag ibland ska hjälpa någon som har en billig smart telefon..... plast, grälla färger, otillförlitlig, rapplig, billig.... Men kanske försvinner den känslan när man väl ser det i verkligheten ?

Förmodligen kommer jag att uppgradera till iOS 7 så fort det är möjligt...... sån är jag.... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag älskar det nya utseendet! Det är ungefär som det tema jag har installerat nu! :) I.o.m. "control center" och lite annat känner jag inte längre nöden att jailbreaka min iPhone. Jag tycker för första gången av all de gånger de sagt att "det här är det största sen vi släppte iOS" att detta faktiskt är den största uppdateringen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gillade nog det mesta under huven på 7:an, utom en sak, ikonerna! varför så skarpa pastell färger? jag hoppas verkligen att Apple ändrar färgerna i final versionen. Annars får det bli en HTC One.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, om man funderar på att byta telefontyp bara för att ikonerna inte faller en i smaken... <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tja, om man funderar på att byta telefontyp bara för att ikonerna inte faller en i smaken... <_<

Nej att byta telefontyp ligger faktiskt längre tillbaka, ända tillbaka då iPhone 5 släpptes. Jag hade höga förväntningar på den luren men blev besviken när jag såg den avlånga formen. Jag har varit en trogen iPhone användare sedan 7 år tillbaka (kör iPhone 4 nu) och nu känner jag för att prova något annat och jag tycker att HTC One är riktigt snygg!

Redigerad av CLS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

post-25759-0-85913700-1370982306_thumb.png

Visst kunde de valt mer tematiska ikoner. Men troligtvis kan det vara så att man ville avsiktligt framställa mycket olika ikoner för att faktiskt lättare navigera/diskriminera mellan ikonerna. Det kan ofta vara lättare att känna igen något man vet avviker från annat. Söker man efter kameran, så ser man den svart/vita överdrivet stora platta ikonen av en kamera, likt den man brukar se på t.ex. fotoförbud i museer, typ.

För lika ikoner har alltså nackdelen att vara svåra att skilja ut.

Men jag är heller kanske inte så imponerad av just denna beta. Det kan hända att det hinner hända saker till den finala versionen.

Lite konstiga buggar finns också som denna:

post-25759-0-90159400-1370982761_thumb.png

Vad betyder texten? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

attachicon.gifIMG_0291.PNG

Visst kunde de valt mer tematiska ikoner. Men troligtvis kan det vara så att man ville avsiktligt framställa mycket olika ikoner för att faktiskt lättare navigera/diskriminera mellan ikonerna. Det kan ofta vara lättare att känna igen något man vet avviker från annat. Söker man efter kameran, så ser man den svart/vita överdrivet stora platta ikonen av en kamera, likt den man brukar se på t.ex. fotoförbud i museer, typ.

För lika ikoner har alltså nackdelen att vara svåra att skilja ut.

Men jag är heller kanske inte så imponerad av just denna beta. Det kan hända att det hinner hända saker till den finala versionen.

Lite konstiga buggar finns också som denna:

attachicon.gifIMG_0288.PNG

Vad betyder texten? ;)

Att de har översatt med hjälp av Goooooogle.

rensa = clear, http://www.thefreedictionary.com/clear+up

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att dom kunde gjort ett lite bättre jobb med ikonerna. Vissa av dom är helt enkelt fula och mindre passande för ett vanligtvis annars stilrent och snyggt operativ.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker att dom kunde gjort ett lite bättre jobb med ikonerna. Vissa av dom är helt enkelt fula och mindre passande för ett vanligtvis annars stilrent och snyggt operativ.

[+] Ja, om de är snygga el inte kan man ju tycka olika, men som du säger - de saknar balans, enhetlighet. Känns lite som alla har fått i uppgift att göra varsin. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

[+] Ja, om de är snygga el inte kan man ju tycka olika, men som du säger - de saknar balans, enhetlighet. Känns lite som alla har fått i uppgift att göra varsin. :)

Jo lite så känns det för som du säger balansen finns inte i ikonerna men väl inne i apparna så tycker jag att man känner ett likvärdigt upplägg mellan dom. Men det är ju ingen katastrof och mycket handlar nog om att det ändå var ur Apples perspektiv en ganska radikal förändring som gör att man reagerar såpass som man gör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste ngnstans att det var tydligen stress med den biten och att det ev kommer att arbetas mer på det. Att det som visades där och det som finns i den nerladdningbara visrionen är inte samma. Så det jobbar väl vidare på det. :crossfingers:

- - -

För er som vill har lite iOS7-feeling, så finns några bakgrunder att ladda ner.
http://osxdaily.com/2013/06/13/ios-7-default-wallpapers-beta/
http://cl.ly/PcuN/download/Files.zip

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snygg!

post-67957-0-70639900-1371207735_thumb.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gillar personligen mer den dynamiska till den nya looken om man nu skall välja någon av dom som finns by default. Men överlag föredrar jag att ha en bild på mina barn i utomhusmiljö istället .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev himla :hihihi: snygg som bakgrund på telefon. Kan tänka mig hur snygg den blir sen när apparna svävar över! Synd bara att apparna har så fult utseende....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikonerna är helt ok, fast hade jag kunnat välja så hade jag velat behålla dom "gamla". Gillade dock användargränsnittet, snyggt med opaciteten och nya snygga animeringar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker det är synd att Apple kommer köra på exakt samma gränssnitt som innan, med endast ett tema på ikonerna. Det hade de lika gärna kunnat göra på iOS 3. Jag ville se stora förändringar på hemskärmen, då det faktiskt är den man tittar på när man scrollar genom sina program. Det lär aldrig förändras, då Apple förmodligen vill ha kvar sina kunder som inte klarar av något mer avancerat.

Det känns dock som att Samsung & co. har svar på det mesta. För oss som gillar att ändra lite mer än ikonernas placering, finns det till hands och för de som vill ha något simpelt, finns nu ett läge i nya Galaxy S4 (easy mode tror jag det heter), där allt är mycket enklare upplagt. Det som ständigt får mig att stanna kvar hos Apple är apparnas exklusivitet, optimering och det faktum att allt faktiskt fungerar, trots att mobilen har ett par år på nacken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ville se stora förändringar på hemskärmen, då det faktiskt är den man tittar på när man scrollar genom sina program.

Jo, men det har väl blivit förändingar där med? Bl a i mapparna, kan man ha fler "sidor" med appar = bättre katalogisering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...