Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iOS 7 beta


iMattias

Rekommendera Poster

Hej.

 

Nån mer som inte får iMessage att fungerar i iOS 7 beta? SMS funkar men inte lyckats ta emot / skicka ett iMessage ännu. Störigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Funkar hos mig!

Hej.

 

Nån mer som inte får iMessage att fungerar i iOS 7 beta? SMS funkar men inte lyckats ta emot / skicka ett iMessage ännu. Störigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar hos mig!

 

Undrar vad tusan det kan bero på! Vad har du för operatör? Får kontakta min å kolla om det förekommer någon driftstörning, men det vore konstigt för allt annar funkar fint! :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har ni kunnat installera IOS 7?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inte snabbmeddelande för Twitter och Facebook. Har dom tagit väck det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Undrar vad tusan det kan bero på! Vad har du för operatör? Får kontakta min å kolla om det förekommer någon driftstörning, men det vore konstigt för allt annar funkar fint! :superirriterad:

Jag har Telia 14.5

 

Hittar inte snabbmeddelande för Twitter och Facebook. Har dom tagit väck det?

Nä det e nog borttaget hittar inte heller det i notiscenter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut annars? Är det mycket buggar och hur är batteritiden?

Kan man använda iOS 7 som sin "daily driver"?

Appar som Spotify, Instagram och Facebook?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut annars? Är det mycket buggar och hur är batteritiden?

Kan man använda iOS 7 som sin "daily driver"?

Appar som Spotify, Instagram och Facebook?

har bara använt det sen igår kväll men allting funkar för mig i alla fall.

 

Återställde från säkerhetskopian i icloud sen alla appar jag hade innan och allt funkar

 

batteritiden e svårt att säga nånting om just nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Undrar vad tusan det kan bero på! Vad har du för operatör? Får kontakta min å kolla om det förekommer någon driftstörning, men det vore konstigt för allt annar funkar fint! :superirriterad:

Har du aktiverat iMessage förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplevde att batteritiden inte var perfekt. Men man kan ju lura sig själv eftersom man vill ju pilla runt på allt hela tiden och utforska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I huvudsak är utseendet ganska väl fungerande. Det finns givetvis en del buggar är t.ex. (som alltid har varit med visuella UI i modern tid) att text trillar utanför boxar. Långa lokaliserade svenska texter har inte alltid fått plats. Undrar hur de gör med detta? Eller att t.ex. kalendern inte har rätt datum i månadsvyn och har några problem att orientera sig tidsmässigt. Visst det tar lite tid att lära sig speciell gestik t.ex. för att navigera mellan år och månad och dag. Men det funkar. Det finns (liksom liknar några konkurrenter) knepigheter att alltid träffa rätt position vid navigeringen. Men å andra sidan kan man ofta använda bara en hands fingrar.

 

Annars är det är välbehövlig uppdatering. Det var många slänga åt (stackars?) förre chefen för iOS på inledningstalen: "Titta kalendern sitter upp trots att den inte har stygn."

 

Intressant nog har många varit inne på det spår som iOS nu har fått. Det mer "platta" utseendet. Inga extra toningar och linjer runt knappar. Genom att t.ex. hemskärmen lyfter ovanpå ikonerna för apparna känns det också ganska tunt. En illusion som kanske levererar intryck för själva hårdvaran också.

 

Men kul är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat iMessage förresten?

 

Yes. Jag har loggat ur/in på mitt Apple-ID, aktiverat/avaktiverat iMessage, startat om telefonen, och försökt få ordning på det. Det märkliga är att om jag avaktiverar att skicka som SMS om iMessage inte går fram, så blir bubblan blå som vanligt å verkar gå iväg å "fastna" nånstans. För jag får ingen "Levererad"-bekräftelse, och mottagaren får ej heller detta iMessage. Men det ligger i konversationen... Helmysko. Detta är det enda problem jag har. Å det retar gallfeber på mej......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom e registrerade utvecklare.

Jag är inte reggad utvecklare,funkar ändå,iaf för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat mitt UDID och laddat ner firmware för iPhone 5 GSM men när jag försöker uppdatera eller återställa från IPSW filen står det.

 

Iphone-enheten kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel.

 

Någon som vet hur man löser felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går man tillbaka från iOS 7 beta till iOS 6 igen???

Funkar det inte med återställning i itunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har registrerat mitt UDID och laddat ner firmware för iPhone 5 GSM men när jag försöker uppdatera eller återställa från IPSW filen står det.

 

Iphone-enheten kunde inte uppdateras eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel.

 

Någon som vet hur man löser felet?

har för mig jag har haft liknande problem innan,får du inte upp nån felkod också? iså fall sök på den koden på google o se om du hittar nån lösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej alltså jag håller in alt samtidigt som jag väljer Återställ iPhone. Därefter väljer jag ipsw filen men jag får felmeddelande direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig jag har haft liknande problem innan,får du inte upp nån felkod också? iså fall sök på den koden på google o se om du hittar nån lösning

Fick ingen felkod kolla bildpost-23342-0-59161500-1370959405_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej alltså jag håller in alt samtidigt som jag väljer Återställ iPhone. Därefter väljer jag ipsw filen men jag får felmeddelande direkt.

testa med att hålla in Alt o välj uppdatera istället,funkade för mig,dock på en iphone 4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma felmeddelande. Kan det vara så att han som jag betalade för att registrera mitt udid blåste mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ända som händer om ditt udid inte är reggat är att luren inte går att aktivera i iTunes efter återställning, så du har nog något annat problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får samma felmeddelande. Kan det vara så att han som jag betalade för att registrera mitt udid blåste mig?

nä,tror jag inte,jag är inte reggad alls och det ska tydligen funka ändå om man väljer uppdatera istället för att återställa,vilket det gjorde för mig,är du säker på att du hämtat hem rätt ipws-fil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat denna file "ios_7_beta__iphone_5_model_a1428__11a4372q.ipsw"

Har laddat ner den 3 gånger från olika ställen. Valde iPhone 5 GSM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...