Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

WPS airport extreme


steppvaran

Rekommendera Poster

steppvaran

Hej.

 

Försöker installera min D-link 930L webkamera genom WIFI. Dock så enligt instruktionsboken så måste man lägga till den via WPS och jag hittar inte inställningarna för det ( bara för nätverks skrivare )

 

Någon som kan hjälpa till?

 

Har 6.2 i mjukvara på extremen.

 

Mvh Torbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppa över installationsCD'n. Koppla in den med kabel först och anslut till det inbyggda webgränssnittet istället. Då kan du ansluta till wifi utan WPS och ange SSID och lösen istället på gammalt hederligt sätt. +massa andra settings.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttat ämnet från Mac OS X till nätverk.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steppvaran

Hoppa över installationsCD'n. Koppla in den med kabel först och anslut till det inbyggda webgränssnittet istället. Då kan du ansluta till wifi utan WPS och ange SSID och lösen istället på gammalt hederligt sätt. +massa andra settings.

Hej Polken.

 

Har dålig koll just på dessa inställningar. Orkar du ge lite mer info om hur man löser det med SSID?

 

Mvh Torbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du WDS eller WPS? AirPort Extremen stödjer WDS, vet dock inte hur det är med WPS.

 

För att få fram valen för WDS så måste du hålla nere ALT-tangenten för att alternativet ska bli synligt i popup-menyn under fliken AirPort och sedan Trådlöst. Här har jag skrivit en guide till WDS:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...