Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reparera användare


steppvaran

Rekommendera Poster

steppvaran

Hej.

 

Jag har ett problem som jag inte vet hur man löser...

 

I mina försök att installera Filezilla så har jag träffat en bugg. När jag startar programet så står det: Misslyckades med att skriva XML-fil.

 

Dock om jag byter användare på datorn ( skapade en ny ) så är det inga probelm.

 

Jag vill helst ha kvar min gamla användare då jag har mycket information på min arbetsdator ( länkar m.m. ).

 

Någon som vet hur jag reparerar det som gör att jag får fram felmeddelandet?

 

Tacksam för hjälp.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja, det var märkligt. Felet är alltså fysiskt kopplat till något i din användare. Bra gjort att prova med en ny användare för att utesluta att felet ligger på systemnivå :kramis:

 

Kommer inte på mer rätt ur lådan än att prova med att reparera behörigheter och köra en kontroll av filsystemet (kontrollera skiva) med skivverktyg som ligger i verktygsmappen i mappen program.

 

Du har startat om din dator? I bland så kan konstigheter uppstå på system som aldrig startas om. En säker start är då att föredra, bör göras någon gång då och då för att säkerställa att OS X kör sina underhållsscript på systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

steppvaran

Hej.

 

Tack för svaren. Har nu reparerat skivan, testat en säker start och problemet kvarstår...

 

Någon mer idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även behörigheter?

 

Frågan vad det är i din användare som förhindrar något så enkelt som en installation.

 

Det går inte att dra över programmet från den "nya" användaren till den gamla?

 

 

Du kan alltid prova att köra systemunderhåll med hjälp av Onyx eller Maintenance från Titanium Software

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...