Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
ClCdCm

Går det att avvisa utan att såra?

Rekommendera Poster

Roligt men minst hälften av idéerna föll väl redan i rubriken "Utan att såra"

Anlägg tangorabatt. Och ta på golftröja.

Hyr en knallrosa Fiat 500 en vecka.

Köp midjeväska.

Och en cape å käpp med silverhandtag.

På vilket sätt skulle något av det där vara avskräckande?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Saken är den att jag har vänskapsrelationer med båda i dag. Ganska ytliga, men ändå givande och nåt jag vill bevara.
Jobbigt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt men minst hälften av idéerna föll väl redan i rubriken "Utan att såra"

Köp midjeväska.

På vilket sätt skulle något av det där vara avskräckande?

Från ovan och neråt:

En sådan smaklös kombination torde få de flesta tjejer på flykt.

Indikerar intresse av sitt egna kön.

Bara så nittiotal. Och ännu värre ihop med mustasch plus golftröja och rosa Fiat.

Jättekonstigt, totalt avskräckande om tjejerna inte går igång på gestalter ur en gammal Dracula-film.

Försökte bara skoja till det lite.

Om C. vill behålla vänskapsrelationen kanske han ska ta mina tips med en gnutta salt, kanske räcker med midjeväska då. För det är väl suspekt på nån som inte är turist? :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Saken är den att jag har vänskapsrelationer med båda i dag. Ganska ytliga, men ändå givande och nåt jag vill bevara.

Jobbigt!

Det går ju utmärkt att vara vän med det motsatta könet utan att det måste bli en massa "tjafs", men jag tror att man måste ta sig förbi den punkten där man gör klart vad man vill och var man står. Det blir lite "make or brake" läge. Är de bara ute efter dig blir det "brake" och det slutar där. Är de större än så, blir det "make" och det kan bli en livslång vänskap som kanske har bättre förutsättningar att bli en relation som övergår i riktig djup kärlek. Det är alltid mycket givande att få en kvinnas tankar och råd om saker och livet så det är en tillgång i alla lägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte klarar av att sägs nej får du väl gifta dig med dom? :)

<bästa svaret>

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låtsas bli ihop med dom båda, den dagen de blir varse varann så blir du ett svin och problemet löst. :)

Alt. bjud ner syrran och gå ut på stan med en barnvagn och se fånigt lyckliga ut.

Köp midjeväska.

Eller en osynlighetsmantel.

stålmannen-dräkt.

Bjud ut dom på middag var för sig och betala bara för dig, exakt på kronan, ring en taxi och följ var å en hem hem men när ni kommer fram säg att de får betala för du kunde gått.

Finns massor med saker man kan göra. :D

[+] Haha... Kom direkt o tänka på en gammal sån kul grejj jag fick på mailen en gång för länge sen (de flesta har nog redan sett/läst den). Kanske inrte så relaterat till det här. Men, som sagt... Det finns massor man kan göra. ^_^

How to Keep a Heathy Level of Insanity or How to Annoy Others

• Page yourself over the intercom (don't disguise your voice)
  • Find out where your boss shops and buy exactly the same outfits. Always wear them one day after your boss does ( this is especially effective if your boss is of the opposite gender).
  • Send e-mail to the rest of the company to tell them what you're doing. For Example: " If anyone needs me, I'll be in the bathroom."
  • While sitting at your desk, soak your fingers in Palmolive.
  • Put mosquito netting around your cubicle.
  • Insist that your e-mail address be: 'zena_goddess_of_fire@asab.fdl.cc.mn.us'
  • Every time someone asks you to do something, ask if they want fries with that.
  • Suggest that the Coke machine be filled with beer.
  • Ecourage your colleagues to join you in a little synchronized chair dancing.
  • Put your garbage can on your desk and label it "IN".
  • Determine how many cups of coffee are "too many".
  • Develop an unnatural fear of staplers.
  • Send e-mail messages that advertise free pizza, doughnuts, etc, in the break room. When people complain that there was nothing there, lean back, rub your stomach and say, "You've got to be quicker than that."
  • Put decaf coffee in the coffee maker for 3 weeks. Once everyone has gotten over his or her caffeine addictions, switch to espresso.
  • In the memo field of all your checks, write " for sexual favors".
  • When driving colleagues around, insist on keeping your car's wipers running during all weather conditions to "keep 'em tuned up."
  • Reply to everything someone says with, " That's what you think."
  • Practice making fax and modem noises.
  • Highlight irrelevant information in scientific papers, then cc them to your boss.
  • Finish all your sentences with " in accordance with the prophecy."
  • Adjust the tint on your monitor so that the brightness level lights up the entire working area. Insist to others that you like it that way.
  • Dont use any punctuation
  • As often as possible, skip rather than walk.
  • Ask people what sex they are.
  • While making presentations, occasionally bob your head like a parakeet.
  • At lunch time, sit in your parked car and point a hair dryer at passing cars to see if they slow down.
  • Specify that your drive-thru order is " to go."
  • Stomp plastic ketchup packets.
  • Holler random numbers while someone is counting.
  • Honk and wave at strangers.
  • Decline to be seated at a restaurant, then eat the complimentary mints by the cash register.
  • TYPE ONLY IN UPPERCASE.
  • type only in lower case.
  • Look off into the distance while someone is talking to you and interrupt them every 15 seconds while saying " What? Never mind. It's gone now."
  • Sing along at the opera.
  • Go to a poetry recital and ask why the poems don't rhyme.
  • Five days in advance, tell your friends you can't attend their party becuase you're not in the mood.

- - -

Men lite allvarligt då... Visst går det väl att avvisa utan att såra. Är man bara ärlig och vänlig och förstående, så brukar man kunna förklara sig på ett sätt den andra förstår - även om det såklart blir lite ledsamt och tråkigt. :crossfingers: (ledsen behöver ju inte vara att man blev sårad).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är väl struntsamma om folk blir sårade eller inte, man kan inte ta ansvar för andras känslor. Men man kan vara artig och vänlig och hoppas att det räcker till.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det går ju utmärkt att vara vän med det motsatta könet utan att det måste bli en massa "tjafs", men jag tror att man måste ta sig förbi den punkten där man gör klart vad man vill och var man står. Det blir lite "make or brake" läge. Är de bara ute efter dig blir det "brake" och det slutar där. Är de större än så, blir det "make" och det kan bli en livslång vänskap som kanske har bättre förutsättningar att bli en relation som övergår i riktig djup kärlek. Det är alltid mycket givande att få en kvinnas tankar och råd om saker och livet så det är en tillgång i alla lägen.

En av mina absolut bästa vänner är en tjej jag lärde känna på Universitetet. Vi hade en *grymt* kort affär, det blev lite ansträngt ett tag efter det, men har varit goda vänner allt sedan dess. Kärlek var inget för oss, och det var väl tur vi kom underfund med det så tidigt.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag lyckas aldrig få tag i nån så jag avundas din situation istället

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nog svårt att avvisa utan att såra, motparten lär bli besviken.

Men du kan ju inte rå för att känslorna inte är ömsesidiga.

Jag är på andra sidan för tillfället.

Fick kontakt med en tjej för några månader sen, i början var det ömsesidig nyfikenhet och intresse. Men efter ett tags snackande så gjorde hon klart

att hon ville vara min vän och inget annat.

Efter det har det varit svårt att prata med henne, vi pratar/chattar regelbundet men det är blandade känslor ifrån min sida.

Det gör ont att veta att det inte kan leda till något mer.

Blir barnsligt glad så fort hon hör av sig, men lika fort så blir jag ledsen igen.

På något sätt så kan jag inte sluta hoppas...även fast jag vet att det inte kommer att leda någonstans.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...