Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför visas inte iPhones anteckningar på min iPad? iCloud är aktivt.


Pretorian

Rekommendera Poster

Min iPhone har blivit stulen och jag hade massa anteckningar i den (i appen Anteckningar) men nu när jag tittar i min iPad så finns inte iPhones anteckningar där. iCloud är på. De finns inte ens när jag loggar in i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borttagna anteckningar raderas väl från samtliga synkande enheter?

Och hade du inget skärmlås så kan väl tjuven ha raderat dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har via Hitta min iPhone raderat min telefon men borde inte saker sparas till iCloud? Det är väl lite tanken med iCloud? Min kalender och Kontakter är rätt uppdaterad via iCloud men inte mina Anteckningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var anteckningar ikryssat i telefonen att synkas med iCloud?

Om tjuven raderade samtliga anteckningar i telefonen det första hen gjorde och ändringarna synkas med iCloud så borde de väl raderas på samtliga enheter? Detta innan du fjärraderade telefonen alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var anteckningar ikryssat i telefonen att synkas med iCloud?

Om tjuven raderade samtliga anteckningar i telefonen det första hen gjorde och ändringarna synkas med iCloud så borde de väl raderas på samtliga enheter? Detta innan du fjärraderade telefonen alltså.

Jag är ganska säker på att tjuven inte kunde radera något eftersom den var låst. Däremot så vet jag inte om jag sagt att Anteckningar ska synkas på telefonen. Damn! Allt annat verkar vara synkat som sagt ink Favoriter i Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just anteckningarna verkar synka dåligt, det är också min upplevelse.

 

På alla mina enheter med anteckningsappen så är det olika många anteckningar, vissa synkas andra inte. Så tråkigt med din telefon. Läste ditt andra inlägg om hur det gick till, så j@a onödigt.

 

 

Har i princip slutat använda appen därför, kör med Evernote istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyttar tråden från Mac OS X till iPhone då frågan inte har med operativsystemet att göra på datorn.

 

/Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...