Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Air eller Pro?


Rivah

Rekommendera Poster

MBPron i sin nuvarande form är hur smidig som helst! Men hade du en iMac så skulle jag säga Air eftersom du då redan har en riktig maskin. Om den bärbara blir din enda fullvuxna dator så ta en Pro. Den har också mycket bättre skärm med bra färgåtergivning. Där brister Airen.

Köpte min MBA 13 i juni och har aldrig fattat klankandet på skärmen? utan att ha jämfört så ingående med Pro. Helt utmärkt färgåtergivning och skärpa, och då är jag ett fossil med ibland suddiga glasögon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min MBA 13 i juni och har aldrig fattat klankandet på skärmen? utan att ha jämfört så ingående med Pro. Helt utmärkt färgåtergivning och skärpa, och då är jag ett fossil med ibland suddiga glasögon...

Är du nöjd så är det bra. Skärmen i Air är bättre än de skärmar som fanns för 5-10 år sedan.

 

Men även om du är nöjd så kanske du hade varit nöjdare med en ännu bättre skärm, eller hur? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppar in här

Om en vill använda iMovie för enklare videoredigering (inte ens full HD utan 720/1080)

Tror ni då att det räcker med en air med 8gb ram?

Jadå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min MBA 13 i juni och har aldrig fattat klankandet på skärmen? utan att ha jämfört så ingående med Pro. Helt utmärkt färgåtergivning och skärpa, och då är jag ett fossil med ibland suddiga glasögon...

På 60-talet var vi nöjda med svartvit tv och tyckte färg-tv var fullständigt onödigt.... Retas lite. Det är inget FEL på skärmen. Den har bara inte 100% korrekt färg och klarar inte av att presentera tillräckligt med nyanser för att duga för kvalificerad bildredigering. Jämfört med Retina är den medioker.

...

Om du nu ska investera en rejäl hög med pengar på en Mac kan det vara på sin plats att påpeka vad man får och inte får för pengarna. För vissa är det ett helt avgörande skäl att inte köpa en Air. För andra spelar det ingen som helst roll och det gör inget heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde en MacBookAir 13"' och hoppas den är bättre än min gamla MacBook 2008.

Visserligen mindre hårddisk..men jag klarar mig med den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...