Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumuppdateringen klar


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

Blir text-spalten bredare då?

Det finns ett utrymme för en annons ute till höger, och den måste vi ha kvar.

 

Fungerar ditt konto nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 359
  • Created
  • Senaste svar

Va lustigt. Hela tiden så rör sig forumet lite åt vänster fast jag inte har den typen av mus. Jag får ideligen scrolla tillbaka till höger. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stanislav-IDGUtveckling

Hittade bara ett "Foto" men ingen avatar. Det är således inte möjligt att ha båda som tidigare....?

 

Funktionen avatarer är borttagen från forummjukvaran. Nu finns endast ett foto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Hittade bara ett "Foto" men ingen avatar. Det är således inte möjligt att ha båda som tidigare....?

Vet faktiskt inte, har inte tänkt på det. Jag har hela tiden bara haft en bild till mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

 

Funktionen avatarer är borttagen från forummjukvaran. Nu finns endast ett foto.

Aha. Det han sa :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet faktiskt inte, har inte tänkt på det. Jag har hela tiden bara haft en bild till mitt konto.

Jag är ju lite blyg så jag behåller fotot för dem som är intresserade. Men nu går det inte..... :dumstrut:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett utrymme för en annons ute till höger, och den måste vi ha kvar.

 

Fungerar ditt konto nu?

Lägg annonsen i samma kolumn som "Nya ämnen".

 

Det verkar som att kontot fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kollade PM. Min bild var väldigt konstig till vänster om PM jag har skickat.

 

Css-bugg. Vi kollar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är för ljust...... :fundersam:

Absolut! :yeahbaby:

 

Lägg annonsen i samma kolumn som "Nya ämnen".

 

Det verkar som att kontot fungerar.

Hurra! :cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag är ju lite blyg så jag behåller fotot för dem som är intresserade. Men nu går det inte..... :dumstrut:

 

Som Stanislav (en av våra utvecklare) svarade här ovan verkar inte avataren finnas kvar längre, så du får tyvärr välja vilken av bilderna du vill ha ser det ut som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Lägg annonsen i samma kolumn som "Nya ämnen".

 

Det verkar som att kontot fungerar.

 

Utmärkt att kontot fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nej, dags att käka middag och dammsuga, får fortsätta pilla med forumet i morgon.

 

Men vi kommer absolut hålla koll på den här tråden och försöka fixa allt ni hittar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första besöket kom en tom ruta upp:

 

post-64246-0-92065700-1369071623_thumb.png

 

Skulle det stå ngt speciellt i den?

 

 

- - -

 

Sen... När jag började skriva i "snabbsvar" ... och sen gick till fullständig redigerare för att lägga till en bild, blev det bara en massa aumlat's

 

post-64246-0-92069300-1369071732_thumb.png

 

+ att knappen för att bifoga bilden inte fanns.

 

Laddade om sidan med ⌘R så kom det rätt bokstäver inkl knapp.

 

 

- - -

 

Den mörkare bakgrunden när man hovrar över knapparna - känns lite som den är felplacerad (el har fel margin/padding).

 

post-64246-0-88075600-1369072006.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Första besöket kom en tom ruta upp:

 

attachicon.giftom_ruta.png

 

Skulle det stå ngt speciellt i den?

 

 

- - -

 

Sen... När jag började skriva i "snabbsvar" ... och sen gick till fullständig redigerare för att lägga till en bild, blev det bara en massa aumlat's

 

attachicon.gifauml.png

 

+ att knappen för att bifoga bilden inte fanns.

 

Laddade om sidan med ⌘R så kom det rätt bokstäver inkl knapp.

 

 

- - -

 

Den mörkare bakgrunden när man hovrar över knapparna - känns lite som den är felplacerad (el har fel margin/padding).

 

attachicon.gifbgnd.png

 

Det låter absolut som att delar av gamla forumet låg cachat hos dig. I så fall borde inte problemet uppstå igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg i min profil att jag har ett aimkonto som kontaktinformation. Det måste vara nåt gammalt men jag förstår inte hur jag ska få bort det. hittar inget när jag försöker redigera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

 

Jag svarar själv: Det blev inte ett dyft bredare.

Dagens skärmar är inte 4:3, de är inte ens 16:10. de är bara 16:9. Då måste man utnyttja bredden bättre så man ser mer text på skärmen.

 

Inläggstexten är helt lagom vad gäller radlängd. Längre rader ger sämre läsbarhet, då får man kanske stå ut med "outnyttjade" fält vid sidan om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Såg i min profil att jag har ett aimkonto som kontaktinformation. Det måste vara nåt gammalt men jag förstår inte hur jag ska få bort det. hittar inget när jag försöker redigera.

 

Om du redigerar din profilinformation så ska det dyka upp ett gäng rutor för att ställa in saker som AIM och annat. Gå in och radera det bara så borde det försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hittade bara ett "Foto" men ingen avatar. Det är således inte möjligt att ha båda som tidigare....?

Funktionen avatarer är borttagen från forummjukvaran. Nu finns endast ett foto.

 

Verkar som de döpt om grejjerna. Min avatar är kvar, men kallas foto, men mitt prfilkort(foto) är väck.

 

 

- - -

 

När man klickar på inställningsikonen uppe till vänster, för att få den vanliga redigeraren.

post-64246-0-99876500-1369073103_thumb.png

 

Även där är bakgrunden lite felplacerad (på den ikonen), men f f a fontstorleken känns lite liten.

 

 

Kikar man in inspector, säger den 10px.

post-64246-0-72087300-1369073296.png

 

Fördlag: att kanske göra den 11px, och även lägga till Menlo i fontlistan (monotypsnitytet i OS X )

font:normal normal 11px/12px Menlo, "Courier New", monospace;
...+ att innan när man använde den vanliga redigeraren så gick det fortf att avn BBCodeknapparna. Verkar som det inte går nu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Om du redigerar din profilinformation så ska det dyka upp ett gäng rutor för att ställa in saker som AIM och annat. Gå in och radera det bara så borde det försvinna.

 

Det är väl här jag borde hitta det?

Men det gör jag inte?

post-6947-0-82770200-1369075361_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, gör något åt sjukhuskänslan på nya forumet. Det är för sterilt och ljust!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

 

 

Det är väl här jag borde hitta det?

Men det gör jag inte?

 

 

Konstigt, verkar som att allt utom AIM finns där.

 

Nåväl, jag har tagit bort AIM-kontot åt dig nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-6947-0-82770200-1369075361_thumb.pn

Appropå bilden där. För att vara 2013 känns den väl lite "gammal" s a s. Kan man inte modda i fler rader? Tänker på Twitter, Tumblr, LinkedIn, Fäjsbukk osv.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som de döpt om grejjerna. Min avatar är kvar, men kallas foto, men mitt prfilkort(foto) är väck.

 

 

- - -

 

 

Samma här, endast avataren kvar.

 

Snälla, gör något åt sjukhuskänslan på nya forumet. Det är för sterilt och ljust!

Ja, den känns alldeles för blek-tråk-vit.

 

Irriterande att forumet inte fyller sidan. Halva är tom. Kan jag själv ändra något för att få till det? Eller kan man förvänta sig att någon ändring av detta?

Brukar ofta klicka på

post-67957-0-55938700-1369076804.png

 

eftersom jag med tiden blivit lite skumögd, men det löser ju inte precis problemet.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Appropå bilden där. För att vara 2013 känns den väl lite "gammal" s a s. Kan man inte modda i fler rader? Tänker på Twitter, Tumblr, LinkedIn, Fäjsbukk osv.

 

En bra idé. Jag ska kolla med utvecklarna om det där är något vi valt själva (i så fall var det säkert närmare 1 000 år sedan) eller om det är hårdkodat i forummjukvaran. Om vi valt det borde det vara lätt att fixa, annars kan det nog vara rätt bökigt är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...