Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumuppdateringen klar


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

En bra idé. Jag ska kolla med utvecklarna om det där är något vi valt själva (i så fall var det säkert närmare 1 000 år sedan) eller om det är hårdkodat i forummjukvaran. Om vi valt det borde det vara lätt att fixa, annars kan det nog vara rätt bökigt är jag rädd.

Jo, men ICQ? Finns det någon som använt det på den här sidan sekelskiftet? Skulle man inte bara kunna byta etiketten mot något som känns mer aktuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 359
  • Created
  • Senaste svar

 

Konstigt, verkar som att allt utom AIM finns där.

 

Nåväl, jag har tagit bort AIM-kontot åt dig nu.

Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Mxyzptlk

Jag och Kiplon får lite förkrympta info-rutor (sådana där när man för muspekaren över namnet,

 

post-56387-0-78965500-1369079791_thumb.jpg

 

post-56387-0-31169400-1369079839_thumb.jpg

 

medan t.ex. mikaellq och Svolder får stora och fina...

 

post-56387-0-39660900-1369079861_thumb.jpg

 

post-56387-0-36427100-1369079888_thumb.jpg

 

Jag hade starkt misstänkt dig för att favorisera vissa, om det inte vore så att du själv drabbats av denna förkrympning:

 

post-56387-0-92087900-1369079670_thumb.jpg

 

:D

 

Är man bara värd "stor ruta" där alla knappar syns om man skrivit en lustig kommentar om sig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och Kiplon får lite förkrympta info-rutor (sådana där när man för muspekaren över namnet,

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.50.44.jpg

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.51.19.jpg

 

medan t.ex. mikaellq och Svolder får stora och fina...

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.51.48.jpg

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.50.23.jpg

 

Jag hade starkt misstänkt dig för att favorisera vissa, om det inte vore så att du själv drabbats av denna förkrympning:

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.52.51.jpg

 

:D

 

Är man bara värd "stor ruta" där alla knappar syns om man skrivit en lustig kommentar om sig själv?

Vi får gadda ihop oss mot denna orimligt stora orättvisa.... :byrakrat:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm! Borde vi inte få en Joelsmiley nu istället för en :leijon:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jo, men ICQ? Finns det någon som använt det på den här sidan sekelskiftet? Skulle man inte bara kunna byta etiketten mot något som känns mer aktuellt?

Jag har för mig att Lisbeth Salander använde ICQ i böckerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får gadda ihop oss mot denna orimligt stora orättvisa.... :byrakrat:

Eller skriva nåt trams som kommentar, var man nu gör det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar utseendet! Gråtonat där det är läst och visningsmenyn till vänster känns bra

post-67957-0-35858700-1369081855_thumb.png

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, gör något åt sjukhuskänslan på nya forumet. Det är för sterilt och ljust!

Det är i alla fall alldeles för ljust. Men vi kanske är få som sitter vid större skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker "spalten" med själva texten i inläggen är alldeles för smalt. Brett grått fält till höger är helt tomt.

 

attachicon.gifSkärmavbild 2013-05-20 kl. 19.06.48.png

 

 

 

 

 

 

 

Jag svarar själv: Det blev inte ett dyft bredare.

Dagens skärmar är inte 4:3, de är inte ens 16:10. de är bara 16:9. Då måste man utnyttja bredden bättre så man ser mer text på skärmen.

Det tycker jag också. Det borde vara åtminstone lika brett som om man lade till halva det vita fältet till höger, eller varför inte hela. Det finns ju jättemycket tomt utrymme allra längst till höger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Inläggstexten är helt lagom vad gäller radlängd. Längre rader ger sämre läsbarhet, då får man kanske stå ut med "outnyttjade" fält vid sidan om.

Jag har besökt 10-talet andra forum nu och inget av dessa ha så korta rader som detta. Jag skulle vilja att du hittar ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den ruta man skriver inläggen i är radlängden acceptabel. Det måste gå att förlänga utrymmet för de färdiga inläggen så att det blir åtminstone lika brett som detta, utan att för den skull tumma på reklamplats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade bara ett "Foto" men ingen avatar. Det är således inte möjligt att ha båda som tidigare....?

Funktionen avatarer är borttagen från forummjukvaran. Nu finns endast ett foto.

Vet faktiskt inte, har inte tänkt på det. Jag har hela tiden bara haft en bild till mitt konto.

Jag tror inte att det är borttaget ur själva mjukvaran, mer att den inte längre (av forumet) är aktiverad som funktion. Dvs avaktiverad.

 

Läser man i de nya hjälpsidorna finns information om både avatar och profilfoto.

 

Edit Avatar Settings:

You can view and manage your personal avatar from here. You may choose an avatar from the board's gallery, link to an offsite image (the image will be resized if it is larger than the dimensions allowed by the board administrator) or upload an image from your computer to use as your avatar.

 

Change Personal Photo:

If the board administrator has enabled personal photos for your user group you can upload an image that will be displayed on your profile.

 

https://forum.macworld.se/index.php?app=core&module=help&do=01&HID=4

Vore trevligt om den kunde aktiveras igen. Är nog väldigt många som uppskattar den funktionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man klicka på 'visa nytt innehåll' från meddelandeinterfacet så hamnar man på nyregistrerade medlemmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade in på mig själv och hittade denna lilla söting. RYKTE brukar man väl säga på svenska.......

post-363-0-04526100-1369116334.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bär jag manövrerar i forumet så hoppar sidan i väg enligt bilden. Ingen katastrof men småirriterande.

post-363-0-94119500-1369116479.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig som "ser i bilder" är forumets utseende väldigt rörigt och frånvaron av tydliga markerade gränser gör att det flyter ihop. Det känns väldigt mycket PC som vill vara Mac men utan att lyckas. Det är lite trist när man är van med Apples strategier när det gäller funktionalitet. Det väldigt vita är dessutom väldigt vitt......

...

Sen när vi har vant oss vid att posta YT-klipp är det trist att det fortfarande inte finns en snabbknapp för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

När jag kollade på nya forumet igår via min iPad så syntes bara halva ordet Logga ut...uppe i högra hörnet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall alldeles för ljust. Men vi kanske är få som sitter vid större skärmar?

 

Håller med om att jag också upplever det för ljust. Sen hade jag också gärna sett att det centrala på forumet, dvs inläggen mm hade varit lika breda som "hela det vita" är idag, med dagens stora skärmar kan den upplösningen inte vara ett problem, dvs reklamen mm kommer ändå med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Det tycker jag också. Det borde vara åtminstone lika brett som om man lade till halva det vita fältet till höger, eller varför inte hela. Det finns ju jättemycket tomt utrymme allra längst till höger.

 

Exakt så, utnyttja utrymmet som finns bättre, eller snarare till det som är centralt på forumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att jag också upplever det för ljust. Sen hade jag också gärna sett att det centrala på forumet, dvs inläggen mm hade varit lika breda som "hela det vita" är idag, med dagens stora skärmar kan den upplösningen inte vara ett problem, dvs reklamen mm kommer ändå med.

Jag har löst problemet tack vare mikaellq:s och iEricF:s stilmall, se bifogad fil. I Safari lägger man till den i Inställningar > Avancerat > Stilmall. I Chrome har jag för egen del lagt in det via tillägget Stylebot. Liknande möjligheter/tillägg finns sannolikt för andra webbläsare. Koden kommer man åt genom att öppna stilmallen i exempelvis Safari (den har ju alla).

mwf.css

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De härna mappsymbolerna ska väl inte vara så små.........?

post-363-0-98991900-1369120609.png

post-363-0-68704800-1369120615.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försökte navigera via min padda gick det ohyggligt långsamt och varannan gång jag försökte svara på något flyttade sig klickytan så jag kom åt "rapportera" i stället för "svara".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har löst problemet tack vare mikaellq:s och iEricF:s stilmall, se bifogad fil. I Safari lägger man till den i Inställningar > Avancerat > Stilmall. I Chrome har jag för egen del lagt in det via tillägget Stylebot. Liknande möjligheter/tillägg finns sannolikt för andra webbläsare. Koden kommer man åt genom att öppna stilmallen i exempelvis Safari (den har ju alla).

Har den sedan tidigare, men inte blir forumet bredare med hjälp av den stilmallen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ny stilmall för det nya forumet. Fungerar GULD!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...