Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumuppdateringen klar


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Har den sedan tidigare, men inte blir forumet bredare med hjälp av den stilmallen?

 

Det är en ny stilmall för det nya forumet. Fungerar GULD!

Som sagt, den är anpassad för det nya forumet, att det står 2012 är missvisande i sammanhanget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 359
  • Created
  • Senaste svar

Stoppade nyss in den och voila blev forumet brett som förut och tabellerna i högerspalten är borta. Det blev lite gråare också. Så här ser jag det nu:

post-363-0-21145800-1369121591_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har vi det med stavningen? Och ingen svengelska, tack.

post-11001-0-19042700-1369123060.png

 

Förslag:

Bifogad(e) minibild(er)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en ny stilmall för det nya forumet. Fungerar GULD!

 

 

 

Som sagt, den är anpassad för det nya forumet, att det står 2012 är missvisande i sammanhanget.

 

 

Stoppade nyss in den och voila blev forumet brett som förut och tabellerna i högerspalten är borta. Det blev lite gråare också. Så här ser jag det nu:

 

Kanon :pompoms:

 

Trixade precis in den och visst blev det genast rätt bredd på forumet. Skönt.... Även den lite gråare nyansen är trevligt.

 

Men kan man få huvudsidan på forumet i samma bredd? Den är lika smal som tidigare. Eller om man kan ha kvar högerspalten där, rätt trevligt att se födelsedagar, nya inlägg osv på huvudsidan. Något av det hade varit bra :donjuan:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare ett bevis för att forumet är för smalt:

post-11001-0-31361900-1369123480_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jo, men ICQ? Finns det någon som använt det på den här sidan sekelskiftet? Skulle man inte bara kunna byta etiketten mot något som känns mer aktuellt?

 

Forumet är nästan från sekelskiftet också, tror det drogs igång 2003 och vi har säkert haft ICQ och AIM där sedan dess. Att bara ändra etikett på det blir lite konstigt om användare har gamla ICQ-adresser inlagda, men vi ska kolla på om vi kan fixa in fler och ta bort lite gamla grejer där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag har besökt 10-talet andra forum nu och inget av dessa ha så korta rader som detta. Jag skulle vilja att du hittar ett.

 

Det johnalder syftar på är att den rekommenderade radlängden för att det ska bli så lättläst som möjligt på nätet är någonstans mellan 60 och 80 tecken och det är ungefär där vi ligger nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

När man klicka på 'visa nytt innehåll' från meddelandeinterfacet så hamnar man på nyregistrerade medlemmar

 

Jepp, bugg. Bra, ska be dem fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanon :pompoms:

Trixade precis in den och visst blev det genast rätt bredd på forumet. Skönt.... Även den lite gråare nyansen är trevligt.

 

Men kan man få huvudsidan på forumet i samma bredd? Den är lika smal som tidigare. Eller om man kan ha kvar högerspalten där, rätt trevligt att se födelsedagar, nya inlägg osv på huvudsidan. Något av det hade varit bra :donjuan:

 

Har nu hittat och fått tillbaka högerkolumnen med bibehållen bredd på forumet. Då är det bara förstasidan kvar att bredda, går det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kollade in på mig själv och hittade denna lilla söting. RYKTE brukar man väl säga på svenska.......

 

Ja, satt och letade efter det där ordet i språkfilen i går men gick bet. Men nu hittade jag var det låg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

De härna mappsymbolerna ska väl inte vara så små.........?

 

Bra, fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kollade PM. Min bild var väldigt konstig till vänster om PM jag har skickat.

 

Fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Jag och Kiplon får lite förkrympta info-rutor (sådana där när man för muspekaren över namnet,

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.50.44.jpg

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.51.19.jpg

 

medan t.ex. mikaellq och Svolder får stora och fina...

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.51.48.jpg

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.50.23.jpg

 

Jag hade starkt misstänkt dig för att favorisera vissa, om det inte vore så att du själv drabbats av denna förkrympning:

 

attachicon.gifSkärmdump 2013-05-20 kl. 21.52.51.jpg

 

:D

 

Är man bara värd "stor ruta" där alla knappar syns om man skrivit en lustig kommentar om sig själv?

 

Hmm, så där ser det inte ut hos mig. Vilken webbläsare kör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Bra, fixat.

 

Kanon, blev mycket tydligare nu med lite större mappsymboler :yeahbaby:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya uppdateringar idag IGEN? :totaltgalen:

post-11001-0-57303700-1369129258_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Mxyzptlk

 

Hmm, så där ser det inte ut hos mig. Vilken webbläsare kör du?

 

Jag kör FF 20.0, men det ser faktiskt likadant ut (ungefär) i senaste Safari.

Kan mikaellq:s mall ha något med det hela att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

 

Jag kör FF 20.0, men det ser faktiskt likadant ut (ungefär) i senaste Safari.

Kan mikaellq:s mall ha något med det hela att göra?

 

Det är inte alls omöjligt. Jag har testat i FF, Chrome och Safari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vad tycker ni om hastigheten? Känns snabbare för mig, men det är en lite orättvis jämförelse då jag sitter på kontoret och har ethernet hela vägen till forumservern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Sen stod det att Andeas Leijon hade varit in och besökt min användare. Kan det stämma? :fundersam:

 

Inte igår, men han hälsar att han tittade in för några dagar sedan och kikade om allt var som vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Mxyzptlk

 

Det är inte alls omöjligt. Jag har testat i FF, Chrome och Safari.

 

Så här ser det ut. Sedan några minuter heter FF 21.0

 

post-56387-0-47660800-1369132525_thumb.jpg

 

post-56387-0-67316500-1369132539_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

 

Det johnalder syftar på är att den rekommenderade radlängden för att det ska bli så lättläst som möjligt på nätet är någonstans mellan 60 och 80 tecken och det är ungefär där vi ligger nu.

Jag kanske har missat någon inställning, men det vore ju trevligt om man kunde välja att se lite större text (och samtidigt bredare textfält). Det finns ju plats i kanterna att göra allt större. Ibland sitter jag mer tillbakalutad och det vore snyggt att slippa zooma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag kör FF 20.0, men det ser faktiskt likadant ut (ungefär) i senaste Safari.

Kan mikaellq:s mall ha något med det hela att göra?

Nej det var likadant innan jag la in mallen.

Jag kör Safari 6.02

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart har underrubrikerna tagit vägen? :fundersam: Jag tycker det är en viktig del av rubriksättningen.post-9516-0-31536700-1369133311_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske har missat någon inställning, men det vore ju trevligt om man kunde välja att se lite större text (och samtidigt bredare textfält). Det finns ju plats i kanterna att göra allt större. Ibland sitter jag mer tillbakalutad och det vore snyggt att slippa zooma.

Har du missat denna?

 

#71

 

Sen kan du ju ställa minimistorleken själv i webbläsaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...