Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumet nere för uppgradering på måndag


Joel Westerholm

Rekommendera Poster

Joel Westerholm

På måndag, 20 maj, har vi planerat att uppgradera mjukvaran som driver forumet. Det innebär att hela forumet kommer att tas ner under tiden och eftersom det är ett rätt omfattande arbete så kan det ta större delen av dagen.

 

Men om du kommer tillbaks på måndag eftermiddag så kommer du få ett nytt och fräscht forum med en del nya smarta funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berätta i förväg. Så ska det vara. Drar det ut på tiden kan ni väl skriva det på nyhetssidan. Allt går ju inte bra jämt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller tummarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De bygger väl in ett härdsmälteskydd kan tänka.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Berätta i förväg. Så ska det vara. Drar det ut på tiden kan ni väl skriva det på nyhetssidan. Allt går ju inte bra jämt..

 

Absolut. Uppskattningen är att vi är klara någon gång framåt fyratiden på eftermiddagen men om något oförutsett händer så kommer det så klart skjutas fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om du kommer tillbaks på måndag eftermiddag så kommer du få ett nytt och fräscht forum med en del nya smarta funktioner.

 

Såsom vad? Lite förhandsinfo kanske..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Såsom vad? Lite förhandsinfo kanske..

 

Min favorit är en funktion som kallas bästa svaret. Det innebär att trådskaparen kan markera ett svar i tråden som lösningen på problemet. Då märks svaret ut, och tråden får också en märkning i alla listor att ärendet är löst och besvarat. Jag tror det kan hjälpa till en hel del oavsett om man är ute efter en lösning på samma problem eller om man vill hitta frågor som ännu inte fått en lösning för att se om man kan hjälpa till.

 

Det finns också en ny texteditor (alltså där du skriver inlägg) som när jag har testat verkar vara snabbare och stabilare och har en smart autosparningsfunktion, så att om något händer medan du skriver ett långt inlägg så ska allt finnas kvar där även om du måste ladda om sidan eller starta om webbläsaren. Den ska också vara bättre på att hantera text som klistrats in från program som Word, som annars kan ge inlägg som ser lite märkliga ut och det har fungerat bättre när jag har testat.

 

Utseendet och designen har också uppdaterats en del men det kommer kännas bekant. Dessutom finns det en lång rad fixar bakom kulisserna som bland annat ska förbättra prestanda och hjälpa oss att hålla spam borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det också fixar till den lilla pluppen som skal ta dig till senast lästa inlägg, vilket den inte gör idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lilla plupp?

 

EDIT:

Är det denna?

post-69734-063573300 1368799771_thumb.png

Den funkar utmärkt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Utseendet och designen har också uppdaterats en del men det kommer kännas bekant. Dessutom finns det en lång rad fixar bakom kulisserna som bland annat ska förbättra prestanda och hjälpa oss att hålla spam borta.

 

Kommer det att gå foooortare!?!travolta.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Kommer det att gå foooortare!?!travolta.gif

 

Hoppas det, men det är svårt att säga hur mycket det kommer märkas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går småsegt så visst kan det bli bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att det också fixar till den lilla pluppen som skal ta dig till senast lästa inlägg, vilket den inte gör idag...

Enklare är att klicka på trådlänken, tar dig (i princip) också till senaste lästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken lilla plupp?

 

EDIT:

Är det denna?

post-69734-063573300 1368799771_thumb.png

Den funkar utmärkt för mig.

 

Precis, tar mig till sista inlägget i tråden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, tar mig till sista inlägget i tråden..

Även pilikonen och datumet är länkar till sista inlägget. :yeahbaby:

 

post-64246-023843600 1368805240_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men nu handlade det om senaste av mig lästa inlägget, det är väl det den där pluppen är till för??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, men nu handlade det om senaste av mig lästa inlägget, det är väl det den där pluppen är till för??

 

Den pilen funkar utmärkt för mig och du har helt rätt, den ska inte förväxlas med pilen för att ta dig till det absolut sista inlägget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På måndag, 20 maj, har vi planerat att uppgradera mjukvaran som driver forumet. Det innebär att hela forumet kommer att tas ner under tiden och eftersom det är ett rätt omfattande arbete så kan det ta större delen av dagen.

 

Men om du kommer tillbaks på måndag eftermiddag så kommer du få ett nytt och fräscht forum med en del nya smarta funktioner.

 

:fundersam:

 

Vad jag märkt har forumet inte ens varit nere och jag har än mindre märkt några nya smarta funktioner. Hur går det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:fundersam:

 

Vad jag märkt har forumet inte ens varit nere och jag har än mindre märkt några nya smarta funktioner. Hur går det?

 

Vi Bilägares sajt ligger nere. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är i alla fall eftermiddag nu, så de måste vara klara... whistling.gif

 

Undrar om de får någon ordning på ditt Telly82-konto, Telly81. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

:fundersam:

 

Vad jag märkt har forumet inte ens varit nere och jag har än mindre märkt några nya smarta funktioner. Hur går det?

 

Det är på g just nu, men jag hade missuppfattat lite. Tydligen behövde de inte ta ner forumet under hela processen. En del förberedelser har gjorts nu under förmiddagen och under tiden kunde allt fortsätta rulla. Forumet kommer försvinna från nätet om en kvart ungefär och sedan tar det några timmar att färdigställa allt.

 

Än så länge har jag inte fått några rapporter om problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om de får någon ordning på ditt Telly82-konto, Telly81. fundersam.gif

Enligt Joels tester så ska det vara fixat. Jag håller tummarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...