Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mus slutar fungera i USB-hub


Gäst anonymacy

Rekommendera Poster

Gäst anonymacy

Jag har precis köpt en extern skärm, en Eizo Flexscan EV2336W och har till denna kopplat min Macbook Pro 13" Late ´11.

Jag kör mus (Steelseries Kinzu) och tangentbord (Steelseries 6GV2) genom skärmens inbyggda USB-hub, problemet nu är att musen sporadiskt slutar fungera. När det händer slockar alla dioder på musen. Det räcker med att jag kopplar ur och in musens USB-kabel för att den ska börja fungera igen. Behöver tips på hur jag ska felsöka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt de symptomen hade jag på min gamla Mac. Mus/tangentbord slutade fungera och man fick dra ut/stoppa tillbaka för att det skulle hoppa igång igen. Har du många USBprylar kopplade? (Skrivare, scanner, kamera osv...)

 

Jag fick möblera om lite bland alla mina USBgrejjer. Hade bara 2 uttag på datorn, så ena avsatte jag bara för mus/tangentbord - så gick den andra till en USBhub (som hade egen strömförsörjning). Blev bättre då.

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst anonymacy

Ja jag har nu insett att det vanligen förekommer allt från några sekunder till kanske inom några minuter från det att jag väckt datorn ur vila. Skulle ju kunna vara drivrutinerna i skärmen, eller problem med inbygda USB-kretsen på nåt sätt. Har mejlat Eizo min fråga, det är ju lite sjukt att man (åtminstone jag) inte räknar med att få support från ÅF vad gäller sånt här. Traditionen lyder ju att användaren måste lösa sina problem själv... :glare: Nåväl, ska testa lite omöblering :)

 

NU: :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...