Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

magic mouse, Ctrl+F8+(fn)


kiplon

Rekommendera Poster

Har man en gång börjat med magic mouse så kan man inte sluta........ armskeptisk.gif:) en helt underbar mus :)

 

 

Det är den bästa mus jag nånsin haft, och det har ju blivit en del genom åren. Men batteritiden är under all kritik dålig. Man måste alltid se till att man har nyladdade batterier till hands. Nu har jag dessutom fått ett problem till, varje gång min iMac går ner i viloläge så tappar den kontakten med musen. Och då menar jag tappa kontakten, dvs man måste manuellt söka upp musen och ansluta på nytt. Mycket retfullt! För övrigt så tycker jag faktiskt också att den på undersidan känns lite rapplig i kvaliteten, det är nog bara en tidsfråga innan de där svarta listerna och batteriluckan är s a s utnötta.

 

Så, ok, via kommando ctrl+F8+fn så kan man stega sig fram i menyraden till bluetooth och med hjälp av piltangenterna osv fixa anslutningen igen.

 

 

Men är det någon som har koll på detta problem, finns det någon uppgradering eller liknande som jag kanske missat? Eller annan lösning?

 

Söker man runt på nätet så hittade jag visserligen flera sidor som tog upp detta problem, på nåt ställe så rekommenderade man en uppgradering men då till Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var oxå lite tveksam först, men när man väl hade den.... oj vad vanebildande den är. :ThumbsUp:

 

Mina batterier brukar hålla 5-10dagar.

 

 

Dum fråga kanske, men du har väl parkopplat den? Testa och ta bort musen helt ur inställningarna (mus o BT) och parkoppla om den. Har aldrig haft det problemet.

 

post-64246-065123100 1367093660_thumb.png

 

Om du vill slippa ^+F8+fn ...i: Systeminst->Bluetooth->avancerat. Där kan du kryssa i att en assisten skall dyka upp om inte datorn hittar musen.

 

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers:

Låter otroligt irriterande.

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var oxå lite tveksam först, men när man väl hade den.... oj vad vanebildande den är. :ThumbsUp:

 

Mina batterier brukar hålla 5-10dagar.

 

 

Dum fråga kanske, men du har väl parkopplat den? Testa och ta bort musen helt ur inställningarna (mus o BT) och parkoppla om den. Har aldrig haft det problemet.

 

post-64246-065123100 1367093660_thumb.png

 

Om du vill slippa ^+F8+fn ...i: Systeminst->Bluetooth->avancerat. Där kan du kryssa i att en assisten skall dyka upp om inte datorn hittar musen.

 

 

Hoppas det löser sig. :crossfingers:

Låter otroligt irriterande.

-

 

Okej, har parkopplat den så får vi se om det blir bättre.

 

Kollade också upp assistenttipset och det hade jag redan ibockat, men jag har då aldrig sett att något sådant fönster har dykt upp. hur jag väntar för att se om det ändå inte kan funka, så slutar det alltid med att jag måste göra det manuellt.

 

ja, det är otroligt irriterande. Hade musen bara varit snäppet lite mindre bra att använda, så hade den nu åkt ut. Men det finns ju liksom inte på kartan...... :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med IKEA-batterier räcker det en månad.

Vilken kapacitet har du på dina laddningsbara batterier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med IKEA-batterier räcker det en månad.

Vilken kapacitet har du på dina laddningsbara batterier?

 

Nja, har iofs inte Ikeas batterier, men inte räcker de en månad! Nu har jag köpt dyra laddningsbara batterier och har hela tiden en omgång i batteriladdaren. Men jag har nyss köpt dom så jag vet inte hur länge en laddning håller. Grejen är väl att jag konsekvent glömmer att stänga av musen när jag går ifrån datorn. MAn kan tro med tanke på batterislitaget att jag sitter vid datorn hela tiden :) Men så är det inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...