Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa scanner eller ta hem scanner-app till iPad?


Silverfox

Rekommendera Poster

Jag tänkte köpa en scanner som lirar med iOS trådlöst men har kollat lite på appar som har möjligheten att scanna. Är de jämförbara och eller ett dåligt alternativ tycker ni? Enligt många recentionen är de nästan fullpoängare många av dem.

De ska också / helst funka mot Evernote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar som kan skanna? Det enda de kan göra är väl att fotografera av sidan, något du kan göra med den vanliga kameraappen också. Du kan aldrig skanna med en iPad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det är ett foto men det är en pdf också. Frågan är bara om det är i närheten av ett scannat dokument dessa appar i kvalitén.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att det är ett foto men det är en pdf också. Frågan är bara om det är i närheten av ett scannat dokument dessa appar i kvalitén.

 

Omvandla fotot till pdf gör du ju i datorn annars, bara att skriva ut till pdf. Självklart är det ett foto som inte alls har med en skannad bild att göra. Om man sedan är nöjd med ett foto eller ej är ju en annan sak, men det har inget med skanning att göra. Du behöver dock ingen extra app för att testa om du blir nöjd med den kvaliteten du får. Appen är väl bara till för att göra det lite smidigare och i ett steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte köpa en scanner som lirar med iOS trådlöst men har kollat lite på appar som har möjligheten att scanna. Är de jämförbara och eller ett dåligt alternativ tycker ni? Enligt många recentionen är de nästan fullpoängare många av dem.

De ska också / helst funka mot Evernote.

 

Ska du lägga till ett dokument till Evernote behöver du ingen extra app för det utan det är bara att ta en bild med Evernote.

 

En riktigt scanner är överlägsen en kamera i en telefon.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Ska du lägga till ett dokument till Evernote behöver du ingen extra app för det utan det är bara att ta en bild med Evernote.<br /><br />En riktigt scanner är överlägsen en kamera i en telefon.<br /><br /><br /><br />
<br /><br /><br />

 

Ja det lutar nog mer åt det håller. Jag vill ha en exakt kopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /><br /><br />

 

Ja det lutar nog mer åt det håller. Jag vill ha en exakt kopia.

 

Det beror på helt vad du ska använda dokumentet till.

Är det bara ett kvitto så ser jag inte fördelen med att det är en exakt kopia.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appar som kan skanna? Det enda de kan göra är väl att fotografera av sidan, något du kan göra med den vanliga kameraappen också. Du kan aldrig skanna med en iPad.

 

Nej, skanner-appar kan mycket mer än kamera-appen. De kan t ex räta upp dokumenten från lite snett tagna foton. Flera kan använda OCR. Konvertera till PDF osv. Samma saker du kan med ett vanligt skannerprogram för datorn. Annars är det inget skanner-program utan just bara en kamera-app. Självklart kan du skanna med en iPad !!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />Det beror på helt vad du ska använda dokumentet till.<br />Är det bara ett kvitto så ser jag inte fördelen med att det är en exakt kopia.<br /><br /><br /><br /><br />
<br /><br /><br />

 

Inte alls kvitto till Evernote. Det är mera intyg, betyg, avtal osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt scanner är överlägsen en kamera i en telefon.

 

Mer än så: En riktig skanner är överlägsen nästan vilken kamera som helst. Du får en perspektivförskjutning för att det är inte lika långt från objektivet till alla delar av papperet. Om kameran är precis över mitten av papperet så är det längre till hörnen av papperet än till mitten.

Detta kan reduceras till viss del genom att använda ett teleobjektiv på långt avstånd. Men då får du problem att hålla kameran tillräckligt stilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du lägga till ett dokument till Evernote behöver du ingen extra app för det utan det är bara att ta en bild med Evernote.

 

En riktigt scanner är överlägsen en kamera i en telefon.

 

 

 

 

På vilket sätt är en "riktig" skanner överlägsen en kamera i telefon ?

1. dokumentmatning

2. skannar rakt(oftast) så du behöver inte räta upp sidan.

3. ??

4. ??

 

Telefonens överlägsenhet som skanner:

1. portabel

2. snabb

3. kräver ingen dator

4. ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt är en "riktig" skanner överlägsen en kamera i telefon ?

1. dokumentmatning

2. skannar rakt(oftast) så du behöver inte räta upp sidan.

3. ??

4. ??

 

Telefonens överlägsenhet som skanner:

1. portabel

2. snabb

3. kräver ingen dator

4. ??

 

Läs Telly81´s inlägg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br /><br /><br />

 

Inte alls kvitto till Evernote. Det är mera intyg, betyg, avtal osv.

 

Nu är inte jag lika noga så jag använder Evernote för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Telly81´s inlägg

 

Testa, jämför och se om du märker skillnad. Telly81 har absolut rätt men drar det till sin spets. För gemene man är det inte ett problem. Upplever man det som ett problem nöjer man sig knappast med en skanner i de lägre prisklasserna heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa, jämför och se om du märker skillnad. Telly81 har absolut rätt men drar det till sin spets. För gemene man är det inte ett problem. Upplever man det som ett problem nöjer man sig knappast med en skanner i de lägre prisklasserna heller.

 

Naturligtvis så märker jag skillnad mellan att scanna ett dokument/bild mot att ta en bild med mobilen.

Att påstå annat är så dumt att det liknar ingenting.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...