Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Precis bytt HDD, hur installerar jag OS X utan skiva?


plexmar

Rekommendera Poster

Har exakt samma problem med blinkande frågetecken (vill göra en clean install på ny SSD på min 2009 MBP) och har köpt OSX Lion via Apples hemsida och det tog dom ett dygn att leverera koden via mail och nu har jag tillgång till Lion via App Store MEN.... skiten går inte o ladda ned eftersom "du inte kan installera den på denna Mac" (min Mac Mini med El Capitan).

 

Emellertid har jag kvar gamla SSDn intakt så jag bör alltså sätta tillbaka den och installera FIRMWARE för kung och fosterland så jag får tillgång till Internet Recovery?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står att 2009 MBP inte stödjer Internet Recovery och då jag inte lyckas skapa en start USB (har helt tappat mina computer skillz) så får jag nog ta och installera min gamla optibay, installera båda SSD:s, starta datorn med cmd + alt + R och välja vilken hårddisk jag ska installera't på. (CMD alt R funkar bara när jag har en hårddisk med OSX installerat på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allrajt! Detta fungerade perfekt! Sjukt att man skall vara beroende av sin gamla optibay som jag inte längre använder för att spara vikt!

Hade dock varit bra om jag lärde mig att göra en SD-korts-startdisk som jag har för mig att jag gjort förut nån gång. Detta måste man ju dock se till att göra INNAN hårddisken eventuellt havererar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...