Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple TV utbytesprogram

Kottu

Recommended Posts

Enligt 9to5 mac Apple byter ut Apple TV 3G som har problem med Wi-fi.

Bara vissa serienummer berörs av utbytesprogrammet. De sista fyra bokstäverna måste vara DRHN och det tredje och fjärde tecknet måste innehålla något av följande kombinationer:

• H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8, J9

Min AppleTV har tredje och fjärde tecken 3J (ej J3 som på listan). Betyder det att Apple kommer inte byta ut min? Finns det något sätt att kontakta Apple utan att betala för samtal? Jag har inte märkt något problem med min ATV dock.

Har du en länk? (Helst till Apples hemsida.)

Tydligen så är det information till återförsäljare och ingen information som ligger på deras hemsida.

http://9to5mac.com/2013/04/15/apple-says-small-number-of-apple-tvs-have-wifi-issues-opens-replacement-program/

Ser att min "påverkas" av detta, dessbättre har jag inte märkt av några problem, men skulle det uppstå något i framtiden rörande WiFi ska jag försöka att minnas denna tråd. Så tack för informationen. Förresten, det var inte lätt att läsa serienumret under aTV, jag fick ta ett kort med iPhonen för att kunna se bokstäver och siffror!

Ser att min "påverkas" av detta, dessbättre har jag inte märkt av några problem, men skulle det uppstå något i framtiden rörande WiFi ska jag försöka att minnas denna tråd. Så tack för informationen. Förresten, det var inte lätt att läsa serienumret under aTV, jag fick ta ett kort med iPhonen för att kunna se bokstäver och siffror!

Varför ska man kämpa när man kan se serienummer på ATV >inställningar? Enda som kommer begränsa storleken på texten är din tv's skärmstorlek.

Finns det 3G i Apple TV?

Man kan önska sig men det finns inte 3g (Telekom standard) i Apple tv. Jag menade bara 3:e Generation

• 1 month later...

Är det någon här som lämnat in sin ATV3, jag funderar på att lämna in min. Den har alltid betett sig konstigt i nätverket, både trådat och trådlöst.

Jag kan bekräfta att de har ett utbytesprogram och att det fungerar. Jag lämnade in min och fick en ny.

• 3 weeks later...

Jag läste någonstans att det är fjärde och femte tecknet som ska ingå i serien som räknades upp ovan, inte tredje och fjärde. I så fall uppfyller min ATV villkoren för utbyte. Jag har bara haft något enstaka problem hittills, och det yttrar sig på så sätt att ibland när jag startar ATV:n har den inte kontakt med nätverket. Då ansluter jag den till nätverket igen och sen fungerar det.

Ikväll uppdaterade jag programvaran till den senaste versionen (5.3) och efter det hittar ATV:n inga nätverk alls (och det borde den göra, för det gör Macen), och det är helt omöjligt att ansluta till mitt nätverk. Jag får väl lämna in den och hoppas att utbytesprogrammet fungerar. Det är ca ett år och tre månader sen jag köpte den.

Ollie Williams

Ja, det stämmer - se länk nedan. Kan också bekräfta att utbytesprogrammet finns och fungerar. Dock måste man ju påtala det för Apple eftersom det inte är så lätt att hitta informationen om det hos Apple själva.

Lämnade in en Apple Tv vi har på jobbet som strulat en del med trådlösa nätverk efter att jag upptäckt att serienumret stämmer med de i utbytesprogrammet. Dock sa killen på Apple när jag ringde dit att jag skulle få en ny redan när jag lämnade in på närmsta service ställe, men när jag kom till Macforum GBG visade det sig att det inte stämde utan man måste vänta tills de skickat iväg den och fått en ny åter. Men det kan man väl leva med.

"Update: According to several readers, Apple has acknowledged that it initially erred in referring to the character pairs appearing the third and fourth positions of the serial number. The listed pairs would actually occur in the fourth and fifth positions."

http://www.macrumors.com/2013/04/15/apple-initiates-replacement-program-for-3rd-generation-apple-tvs-with-wifi-connectivity-issues/

//KJ

• 3 weeks later...

Jag läste någonstans att det är fjärde och femte tecknet som ska ingå i serien som räknades upp ovan, inte tredje och fjärde. I så fall uppfyller min ATV villkoren för utbyte. Jag har bara haft något enstaka problem hittills, och det yttrar sig på så sätt att ibland när jag startar ATV:n har den inte kontakt med nätverket. Då ansluter jag den till nätverket igen och sen fungerar det.

Ikväll uppdaterade jag programvaran till den senaste versionen (5.3) och efter det hittar ATV:n inga nätverk alls (och det borde den göra, för det gör Macen), och det är helt omöjligt att ansluta till mitt nätverk. Jag får väl lämna in den och hoppas att utbytesprogrammet fungerar. Det är ca ett år och tre månader sen jag köpte den.

Nu har jag fått min Apple TV utbytt. Som syns i citatet från mitt förra inlägg hade det trådlösa nätverket slutat fungera helt och hållet. Jag lämnade in den på ett serviceställe och efter sex dagar fick jag en ny utan kostnad. Utbytesprogrammet verkar finnas, även om man aldrig nämnde det ordet på servicestället. Den nya enheten fungerar bra.

• 2 months later...
Ollie Williams

Har nyss hämtat min andra Apple Tv jag fått utbytt mot en ny via utbytesprogrammet. Den första tillhörde min arbetsplats, detta var min egen.

Jag har vid dessa två tillfällen pratat med Apples egna kundtjänst samt två Apple auktoriserade service providers och ingen har känt till, eller viljat erkänna, att utbytesprogrammet finns. Jag har sagt från början att jag känner till utbytesprogrammet och att jag har ett matchande serienummer, men har inte fått någon respons på det. Man har bara sagt att man får skicka den på felsökning och sedan återkomma.

Det har inte varit några problem någon av gångerna. Jag har fått komma och hämta en helt ny enhet efter några dagar så jag har inget att klaga på.

Men detta måste vara det hemligaste utbytesprogrammet någonsin :)

//KJ

• 1 month later...
Ollie Williams

Fick min i present så jag har inget kvitto... Går det ändå bra att lämna in den på Apple-butiken där den är köpt?

Ja.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...