Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Seg Magic Mouse


Silverfox

Rekommendera Poster

Helt plötsligt så har min Magic Mouse blivit otroligt seg. Den är inställd på den snabbaste läget men jag måste ändå lyfta den från mattan när jag ska svepa från ena sidan till den andra sidan på min iMac. Detta blev efter ett batteribyte, om nu det kan ha något med det att göra. Sedan svajar den lite då jag för den horisontellt. Kollade på den andra datorn med en annan mus och där går musikonen spikrakt och lugnt. Den här flimrar lite. Är den körd eller kan man göra något åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator spec?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för dator spec?

 

Samma problem om min fru använder den på sin MBA 2011 eller om jag kör den på min iMac 2010, tyvärr

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magic Prefs är ett bra program om du vill ha fler inställningsmöjligheter för din Magic mouse. Kanske kan lösa problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så du inte har fått in nåt skit under, eller hur under laget är. Min var sådär "orörlig" och hoppig en gång. Var underlaget som inte var bra + att det hade samlats smuts under den. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade problem med dubbel klick men ändrade de i systeminställningar justerade från max. till 9 Av 12 prova skruva ned från max om du har det ,eller så stäng av mus och slå på igen om det upprepar sig! mvh jepsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla så du inte har fått in nåt skit under, eller hur under laget är. Min var sådär "orörlig" och hoppig en gång. Var underlaget som inte var bra + att det hade samlats smuts under den. :crossfingers:

 

Jag har provat olika mattor men det kvittar. Har också tänkt på det där med smuts. Jag har pillat lite med en tops i "ögat" undertill men ingen ändring. Tagit ut batteriet och nollat den för att ansluta igen till olika datorer.. Problemet kvarstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Tyvärr inte. Den ligger i byrålådan. Det blev en ny istället. Har du samma problem ned din mus?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men en kompis till mig har denna mus och den har samma problem som du beskrev, får väl be honom skaffa en ny istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker denna mus är kass till förhållande vad den kostar,jag gav bort min till pojken o köpte mig en logitech-mus med bt istället,funkar betydligt bättre o kostade hälften så mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att den har funkat bra hela tiden. Gillar också designen och funktionerna. Men jag håller med om att den är dyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...