Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med ljud iPhone 4S

arndegothia

Recommended Posts

arndegothia

Jag har problem med min iPhone 4S, ljudet krånglar.

Ljud för samtal och signaler fungerar felfritt. Felet är när jag tex ska in på YouTube så visas ingen ljudbar, så jag kan varken höja eller sänka samt att det inte finns något ljud alls, fören sätter in hörlurarna.

Samma problem uppstår vid spel, appar och ipodappen.

Vad kan problemet bero på och hur fixar man det?

Jag har problem med min iPhone 4S, ljudet krånglar.

Ljud för samtal och signaler fungerar felfritt. Felet är när jag tex ska in på YouTube så visas ingen ljudbar, så jag kan varken höja eller sänka samt att det inte finns något ljud alls, fören sätter in hörlurarna.

Samma problem uppstår vid spel, appar och ipodappen.

Vad kan problemet bero på och hur fixar man det?

Jag fick exakt samma problem efter senaste uppdateringen, samt även väsentligt förkortad batteritid och ingen synkning av kalendern mot iCloud.

Har sett på Apples supportforum att fler har samma problem.

Ljudet tror jag att jag fick tillbaka genom att med USB-kabeln ansluta till iTunes, efter flera försök med återställning. Plötsligt fungerade det bara, men exakt hur det gick till vet jag inte. All musik på iPhonen hade försvunnit, men efter att ha syncat tillbaka dem så funkar det nu.

Kalendersynkningen fick jag tillbaka efter att ha raderat synkningen mot iCloud och skapat en ny.

Batteritiden blev något bättre efter att jag stängt av alla mailkonton, avslutat alla pågående appar, återstartat iPhonen och slagit på mailkontona igen.

Men fortfarande räcker mitt batteri knappt en dag mot tidigare 2-3 dygn.

arndegothia

Jag fick exakt samma problem efter senaste uppdateringen, samt även väsentligt förkortad batteritid och ingen synkning av kalendern mot iCloud.

Har sett på Apples supportforum att fler har samma problem.

Ljudet tror jag att jag fick tillbaka genom att med USB-kabeln ansluta till iTunes, efter flera försök med återställning. Plötsligt fungerade det bara, men exakt hur det gick till vet jag inte. All musik på iPhonen hade försvunnit, men efter att ha syncat tillbaka dem så funkar det nu.

Kalendersynkningen fick jag tillbaka efter att ha raderat synkningen mot iCloud och skapat en ny.

Batteritiden blev något bättre efter att jag stängt av alla mailkonton, avslutat alla pågående appar, återstartat iPhonen och slagit på mailkontona igen.

Men fortfarande räcker mitt batteri knappt en dag mot tidigare 2-3 dygn.

Tack för svar jag ska prova det.

Om andra har eventuella lösningar/lösning på problemet, skriv gärna. Allt uppskattas.

Mvh

Tror du har något skräp i bottenkontakten.

Det trodde jag också att jag hade, men efter att ha kollat på Apple supportforum så visar det sig att åtskillig råkat ut för just samma sak, direkt efter senaste uppdateringen.

Jag ser det som osannolikt att alla dessa fått skit i bottenkontakten på samma gång.

Min andra 4S råkade inte ut för detta, så det drabbar inte alla.

rickard1234

Jag upplever med min 4S att låsljudet är betydligt lägre i volym sen tidigare. I övrigt fungerar allt som det ska.. :crossfingers:

(Jag har självklart inte ändrat några inställningar..)

Jag upplever med min 4S att låsljudet är betydligt lägre i volym sen tidigare. I övrigt fungerar allt som det ska.. :crossfingers:

(Jag har självklart inte ändrat några inställningar..)

För mig är det tvärtom, efter att jag fått "ordning" på det mesta har jag fått ett väsentligt högre låsljud.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...