Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med Launchpad efter uppdatering till 10.8.3

gabbe170

Recommended Posts

Hej!

Jag har sedan första dagen varit jättenöjd över min iMac, inga stora problem alls som kommit fram och stört mig. Men den senaste tiden har Launchpad strulat något ordentligt! Sedan uppdateringen till 10.8.3 har "Launchpadappen" kraschat något fruktansvärt ofta... Kan sitta och flytta runt appar, och helt plötsligt krachar launchpad, och ML skrivbordet kommer fram... Har testat säkerstart, reparering av skivbehörigheter m.m. men inget har funkat!

Då jag inte haft detta problemet förut, när jag hade Lion, eller ML-10.8.2, så känner jag att detta är något bugg i just den senaste uppdateringen... Detta är däremot mina egna subjektiva tankar! Då jag inte är ett proffs, så frågar jag er här på forumet om det är någon annan än jag som har samma problem, eller om ni vet hur jag ska göra för att fixa detta?

Tack på förhand!

Vet inte om det hjälper, men du skulle kunna testa att göra en "reset" av LaunchPad.

i Finder: Anv kortkommandot: ⇧⌘G

I raden som kommer upp klistra in:

~/Library/Application Support/Dock/

I den mappen ser du en fil som slutar på ".db"

Döp om den genom att lägga till ".bak" i slutet efter ".db".

(... .db.bak)

Sen starta om "Dock", Antingen logga ut och logga in igen, eller kör i Terminal:

killall Dock

Att nollställa den tvingas att byggas om, så du får ev "bygga om" och sortera på bytt om du hade mkt eget fixat där.

Hoppas det löser sig. :crossfingers::yeahbaby:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...