Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bytte RAM-minne, nu är min MBP död!

Airees

Recommended Posts

Hejsan.

Jag byte idag RAM minne på min MacBook Pro, från 2x2 till 2x8, och nu är macen död.

Det händer absolut ingenting när jag trycker på Power knappen. Och när jag sätter in laddning-sladden så blinkar den SUPER svagt grönt och rött, på själva kontakten, men den laddas inte.

Jag har försökt att sätta in mina gammla RAM minnen igen, men funkar fortfarande inte, datorn är fortfarande död, och jag är väldigt säker på att jag har satt in dom rätt.

Jag är ganska säker på att detta är samma RAM minnen som jag köpte:http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...z_so-dimm_mac/

Så vad tror ni är för fel och hur fixar jag det?

Tack i förhand.

Vilken årsmodell på MBP har du? Minnestypen skiljer för modell och år. Även största storleken på minnet du kan installera kan skilja sig. Se länk för att kolla att du köpt rätt minne. För att se vilken modell du har klickar du bara fram "Om den här datorn" under Apple loggan.

Jag har försökt att sätta in mina gamla RAM minnen igen, men funkar fortfarande inte, datorn är fortfarande död, och jag är väldigt säker på att jag har satt in dom rätt.

För att se vilken modell du har klickar du bara fram "Om den här datorn" under Apple loggan.

På en död dator? ;)

Airees, ta ur minnena och sätt tillbaka de gamla igen.

Får hoppas du hanterat minnena rätt..då med tanke på statisk elektricitet

En del guider på nätet säger att man ska lossa batteriets kontakt innan man installerar minnena. Om du gjorde det, kom du ihåg att sätta tillbaka den?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...