Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Byta till iPhone?

Kaffe15

Recommended Posts

Hej hej,

Är en gammal gubbe, 50+, som alltid gillat Mac sedan 1998 då jag köpte min första.

Har en MBP 15, 2010 och gillar den skarpt.

I vår familj finns det en Ipad2, en mini Ipad och tre Iphone 4S och Apple TV.

Familjen Apple med andra ord! och då har jag inte nämnt vilka routrar vi har men ni kan säkert gissa.

Men, jag har en Samsung Galaxy 2!

Varför?

Jag tycker att skärmen på Iphone är för liten(sorry).

En kollega till mig har en Galaxy Note 2 och den skärmen gillar jag skarpt.

Stor, tydlig.

Men helt ärligt tycker jag att IOS slår Android, även den om senaste uppdateringen(4.1.2) är rätt bra.

Kameran på alla Iphone tycker jag också är bättre jmf med min.

Blir helt enkelt bättre bilder.

Kvaliteten på apparna är också bättre, smartare hos Apple.

Men, varför är skärmen så liten?

Vad tror ni?

Skulle jag tycka att Iphone 5 är tillräckligt stor?

Kom igen, övertyga mig!

Varför ska du övertygas? Så du kan skylla på andra när du inte blir nöjd?

Haha, nej då.

Tänkte bara höra om någon annan har gått från Android till Iphone5.

Lappen, såg att du har ju haft en del tfn och förstår att du troligen är rätt nöjd, eller?

Varför jag frågar är att när man läser massa inlägg, här och på prisjakt, så gäller det ju att sålla bort de som alltid tycker att en ny modell ska vara 100% snabbare och bättre än den förra.

4S är ju en bra lur så om inte steget mellan 4S och 5 är gigantisk så innebär ju inte det att 5 är dålig.

Men, känns skärmen större ?

FartinAround

Byt till en iPhone och bli nöjd.! Jag är gammal nog (61) att ha haft win mobile ( Sony Experia) + HTC Legend med buggiga Android.

Apple rockar fett här! Har en iPhone 4-a och skulle inte ens överväga att byta märke. Så nöjd är jag.. Nästa lur blir givetvis Apple :galetglad:

ha, en legend var det min hustru hade innan sin Iphone4.

Ja den var rätt snygg men inte världens bästa kamera och sen var 2.3.5 uppdateringen inget att hänga i granen.

Nu är android 4.1.2 rätt bra men eftersom jag skulle kunna synka allt hemma bättre med en Iphone så är det mest min tvekan över skärmstl. som hindrar mig. Får gå och kolla på lunchen.

- och jag som tycker att t.o.m. iPhone 4 är för stor! Jag gillar en liten mobil som lätt får plats i fickan, så ingen smartphone för mig tills apple kommer med sin iPhone mini...

Jämförde bildkvaliteten mot en kollegas femma idag. Känns ju överlägset bättre än den jag har idag. Vi fotade samma sak och skrev ut på en A4. Klasskillnad!

Vänta nu?

Finns det inte fm mottagare i femman?

Bara att lyssna över 3g?

Brukar vara lite buggigt ibland?

Vänta nu?

Bara att lyssna över 3g?

Finns väl inte någon iPhone som har haft FM mottagare.

Buggigt och buggigt, det beror på din internet hastighet...

Lappen, såg att du har ju haft en del tfn och förstår att du troligen är rätt nöjd, eller?

Varför jag frågar är att när man läser massa inlägg, här och på prisjakt, så gäller det ju att sålla bort de som alltid tycker att en ny modell ska vara 100% snabbare och bättre än den förra.

4S är ju en bra lur så om inte steget mellan 4S och 5 är gigantisk så innebär ju inte det att 5 är dålig.

Men, känns skärmen större ?

Naturligtvis så är jag nöjd annars skulle jag inte ha iPhone alls :)

Jag bryr mig inte om specar för jag är av uppfattningen att Apple skulle aldrig släppa en telefon som inte är nog kraftfull för att klara av iOS.

Att gå från iPhone 4 till iPhone 5 var ett märkbart stort steg men från 4S är det tveksamt om det är värt det.

Vänta nu?

Bara att lyssna över 3g?

Haha...ursäkta om jag skrattar men jag har hört det där argumentet från android fanboys till leda att det inte finns radio mottagare.

Vill man lyssna på radio så finns det appar som uppfyller det behovet.

Sonen tittade på mig som om jag var från Mars när jag frågade honom.

Får väl bli lite modern! Nån fanboy är jag inte och om jag vore det ligger Mac närmare.

Naturligtvis så är jag nöjd annars skulle jag inte ha iPhone alls :)

Jag bryr mig inte om specar för jag är av uppfattningen att Apple skulle aldrig släppa en telefon som inte är nog kraftfull för att klara av iOS.

Att gå från iPhone 4 till iPhone 5 var ett märkbart stort steg men från 4S är det tveksamt om det är värt det.

...

jag har både 4 och 4S och det är stor skillnad på bildkvaliteten, 4S är så mycket bättre. Håller helt med Lappen71 om att skillnaden mellan 4 och 5 blir stor. Med 4S kom också panoramvyn i kameran och den är rätt kul och går att göra lite fiffiga och roliga bilder med. JAg är helnöjd med min 4S och kommer inte att byta till 5 förrän det behövs... Den enda egentliga skillnaden är skärmstorleken och den kan jag klara mig utan tills den dagen jag måste köpa ny iPhone.

Att byta till något annat finns inte på kartan. Det finns många olika slags mobiltelefoner och så finns det iPhones. Bara känslan av kvalitet när man håller i en iPhone.... till skillnad mot exv plastiga Samsung Galaxyn eller vad den nu heter :)

Blir nog en femma. Frågan är nu svart /vit 32/64?

Gillar aluminiumfärgade baksidan men inte den vita framsidan. 32 räcker idag men om ett år sitter jag väl och surar över att jag inte köpte 64. Men det är väl bara att använda molnet så mycket man kan

Något du kanske även borde ta en titt på ifall du inte är helt inställd på iOS eller Android är Nokia Lumia 920 som kör Windows Phone 8, riktigt bra telefon! Tar bra kort och bra stor tydlig skärm (något du ville ha). Bara som förslag, ber om ursäkt ifall den var för off-topic.

Jo har funderat en del på den också.

För länge sedan(?) så ägde ju Nokia fullständigt mobiltelefonbranschen och jag har sedan 1994( De ni ungdomar!) haft rätt många mobiler från Nokia.

En av de bättre var 6210.

Inte den med navi utan den långa.

Helt sjuk batteritid jmf med dagens men det enda man kunde göra var ju att ringa med den. ! vecka utan laddning känns rätt avlägset nyförtiden.

Även 8110, Matrix telefonen var rätt skön.

Sen var jag en av de första med deras första mobiler med kamera, 7650.

Då var man ju häpen över att man kunde ta ett foto och skicka väg det!

Helt galet då.

Idag skulle vi nog skratta gott åt hur otroligt kassa bilderna är.

Skulle jag vara IT Chef på ett bolag så skulle jag nog köra Windows 8 i hela systemet. Det fungerar klockrent ur det perspektivet.

Men hemma har vi t ex Apple TV och annat så det vore skönt att koppla ihop allt.

Man får helt enkelt välja system och eftersom jag har mer eller mindre rubbet i Mac miljö så är nog en Iphone det bästa alternativet.

Tack ändå för, ditt i det här forumet, modiga förslag.

Något du kanske även borde ta en titt på ifall du inte är helt inställd på iOS eller Android är Nokia Lumia 920 som kör Windows Phone 8, riktigt bra telefon! Tar bra kort och bra stor tydlig skärm (något du ville ha). Bara som förslag, ber om ursäkt ifall den var för off-topic.

Om det inte vore för att utbudet och kvaliten på appar är uselt.

Sant.

Där är Apple överlägsna. Allt flyter på fantastiskt. (brukar sno hustruns mini Ipad)

Var inne på Apple store idag. En femma blir det. 8 papp är ju en hel del pengar så jag undrar om man vågar köpa en begagnad på blocket?

Såg en 64 idag. 4000.

Måste vara snodd?

Eller vad tror ni därute?

Sen är det otroligt många som vunnit sin på en tävling. Fantastiskt.

Var inne på Apple store idag. En femma blir det. 8 papp är ju en hel del pengar så jag undrar om man vågar köpa en begagnad på blocket?

Såg en 64 idag. 4000.

Måste vara snodd?

Eller vad tror ni därute?

Sen är det otroligt många som vunnit sin på en tävling. Fantastiskt.

Snålheten bedrar visheten

Visst är det så.Men visst är det fantastiskt:

4 000:-iphone 5 White 64GB olåst kvitto & garanti

Laddare ett par hörlurar usb anslutning

1 vecka gammal ingen byte! Fast pris !Är det på riktigt låter det ju rätt bra!

Visst är det så.Men visst är det fantastiskt:

4 000:-iphone 5 White 64GB olåst kvitto & garanti

Laddare ett par hörlurar usb anslutning

1 vecka gammal ingen byte! Fast pris !Är det på riktigt låter det ju rätt bra!

Låter det för bra så är det inte sant.

Låter det för bra så är det inte sant.

Har själv blivit sugen när man ser sådana annonser, men det känns ändå inte rimligt att en seriös säljare skulle köra med ett pris som är uppenbart lägre än de flesta andra. Kvitton går ju att förfalska... Möjligen skulle jag kunna tänka mig att handla av någon på Blocket som annonserar med ett registrerat, sökbart telefonnummer. Och definitivt i så fall själv åka och träffa säljaren och se vilket intryck man får av både vara och säljare. Man blir ju lite nojjig, de flesta människor är trots allt ärliga (väl?).

Har själv blivit sugen när man ser sådana annonser, men det känns ändå inte rimligt att en seriös säljare skulle köra med ett pris som är uppenbart lägre än de flesta andra. Kvitton går ju att förfalska... Möjligen skulle jag kunna tänka mig att handla av någon på Blocket som annonserar med ett registrerat, sökbart telefonnummer. Och definitivt i så fall själv åka och träffa säljaren och se vilket intryck man får av både vara och säljare. Man blir ju lite nojjig, de flesta människor är trots allt ärliga (väl?).

Visst blir man sugen men det är bara att gå till sig själv.

Skulle jag sälja min iPhone 5 som jag köpt för dyra pengar vill jag sälja den för så mycket som möjligt.

Sen kan man fundera om man nu köpt en för dyra pengar varför säljer den så billigt?

Kan det vara så att den är köpt med ett stulet kreditkort? Har någon tagit ett sms-lån i ett annat namn och säljer den?

Visst i vissa fall kan det vara så att det är en vinst om man inte vill ha den och säljer den.

Som för mig nu efter trogen tjänst kommer jag få en telefon av företaget.

Naturligtvis så är det en telefon med android och den kommer läggas ut på Blocket illa kvickt ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...