Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Utvecklare för iPhone sökes för partnerskap


elghag

Rekommendera Poster

Hej!

Mitt namn är Marcus Elghag, jag bor i Halmstad och blir 33 år i sommar. Jag söker en partner som kan utveckla appar till iPhone för uppstarten av ett nytt företag. Jag jobbar egentligen heltid som mattelärare men har sedan en tid tillbaka lärt mig utveckla appar till android. Egentligen har jag hållt på med datorer och programmering under större delen av mitt liv. Jag har bland annat behörighet att undervisa i programmering på gymnasiet, men har inte förrän nyligen verkligen tagit tag i programmeringen.

 

Förhoppningsvis är du som jag, du har redan ett jobb men vill egentligen göra något eget. Jag vill inte riskera min trygga tillvaro med en fast heltidstjänst, utan i stället vill jag börja utveckla appar som "extraknäck"/deltid nu i början, för att så småningom kunna ägna allt mer tid åt att utveckla appar när företaget börjar göra pengar.

 

Som jag skrev direkt i inledningen så är det just en iPhone utvecklare som jag söker. Jag själv har kunskaper i att utveckla till android, om du då kan utveckla till iOS så kommer vi komplettera varandra bra och tillsammans skapa appar som kan täcka en mycket stor del av marknaden, utan att vi behöver köpa externa tjänster. Eventuellt kan vi behöva involvera en designer/grafiker också, men det kan vi diskutera längre fram.

 

Lite visioner om företaget också:

Jag tänker mig inte ett konsultföretag, jag vill utveckla egna appar som jag själv brinner för. Jag vill heller inte massproducera appar. I stället vill jag hitta unika idéer och göra kvalitativa appar som verkligen har potential till att bli stora och framgångsrika.

 

Just nu håller jag på att utveckla en app som är tänkt att användas när man spelar golf (jag är själv golfare). Jag har varit i kontakt med Almi och personen jag pratade med var mycket positiv till flera idéer med appen, troligtvis kommer jag därför kunna få ekonomiskt stöd där det behövs. Med detta vill jag ha sagt två saker; dels är det en bekräftelse på att appen verkligen är något att ha, och dels så är jag inte beredd att satsa så mycket pengar själv. Jag kommer inte vilja ta några risker och kommer inte begära att min partner heller gå in med några stora pengar.

 

Förutom golf-appen som jag utvecklar just nu, har jag flera andra unika idéer och framförallt till olika spel. Jag har bland annat en väldans massa information och algoritmer om ett väldigt omfattande och unikt karaktärs- och realtidsstrategispel. Men jag ser såklart även fram emot att höra om dina egna idéer, spel eller inte. Vi får helt enkelt prata ihop oss om vad vi ska satsa på först.

 

Jag är hur som helst mycket seriös och jag kan inte nog poängtera vikten av unika idéer, jag kommer begära att vi forskar kring varje idé innan vi börjar göra verklighet av något. Jag vill inte slänga bort tid i onödan på appar som löser samma problem som det redan finns lösningar för idag.

 

Jag ser helst att du bor i närheten av Halmstad, eller i alla fall i södra Sverige. Jag tänker visserligen att vi kan jobba hemifrån från var sitt håll, i alla fall nu i uppstarten av företaget, men jag vill ändå kunnat ses för bland annat lite sekretessavtalsskrivande etc. Bor du i norra Sverige kan du höra av dig ändå, jag vet ju inte hur många som kommer nappa på min annons.

 

Låter det intressant? Maila i så fall till m_elghag@hotmail.com.

 

MVH Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...