Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Risk för "innbränning" i skärmen?

David.thomsson

Recommended Posts

David.thomsson

Jag har precis köpt en extern skärm till min MBA. Jag använder endast den och har macens skärm till en digital klocka, datum och en text som visar vilken musik som spelas (bowtie). Jag har hört att det finns risk för "innbränning" om det är samma sak på skärmen under en längre tid? Hur stor är risken för de här och skulle Apple isåfall fixa det om datorn är under ett år gammal? post-66741-083085300 1365515992_thumb.jpg

Ingen större risk och det försvinner nästan alltid efter att en ljus bild visats på skärmen (en längre stund):

"In the case of LCDs, the mechanics of burn-in are different than plasma and OLED, which develop burn-in from luminance degradation of the light-emitting pixels. For LCDs, burn-in develops in some cases because pixels permanently lose their ability to return to their relaxed state after a continued static usage profile. In more typical usage profiles this image persistence in LCD is only transient. Both plasma-type and LCD-type displays exhibit a similar phenomenon called transient image persistence, which is sometimes confused with screen burn but is not permanent. In the case of plasma-type displays transient image persistence is caused by charge build-up in the pixel cells (not cumulative luminance degradation as with burn-in), which can be seen sometimes when a bright image that was set against a dark background is replaced by a dark background only; this image retention is usually released once a typical-brightness image is displayed and does not inhibit the display's typical viewing image quality."

http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_burn-in

FartinAround

Du kan vara lugn. Inbränningar förekom - så vitt jag vet- bara på gamla tjockskärmar med ett florecencerande skikt som en elektronstråle ritade upp bokstäver/lågupplösta bilder på. Skiktet "mattades ut" av långvarig visning av samma, samma. För att förhindra det så uppfann man skärmsläckare. Numera med plattskärmar så har dessa släckare bara ett - möjligen - roande syfte:galetglad:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...