Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera MacBook mid 2010 eller köpa ny?

tyros90

Recommended Posts

Hej!

Jag har en Macbook 7.1 Mid 2010 unibody i vit färg. 2.4 GHz intel core 2 duo, 2 GB ram och 250 gb hårddisk. Jag funderar på att antingen uppgradera datorn till 8 GB minne och 120 GB SSD disk, eller köpa en begagnad Macbook pro (gillar chassit bättre). Jag kommer dock inte kunna ha råd med liknande prestanda i Pro'n i så fall. Vad är mest värt/framtidssäkert?

Jag använder datorn till att plugga/skriva/lyssna musik/se filmer och webb-tv. Många internetflikar och spotify uppe.

Datorn har 2 mindre sprickor vid gångjärnen där man fäller upp och ned datorn, kan detta återgärdas via förlängd garanti? Vad jag förstått är detta ett vanligt problem på dessa Macbooks. Och i så fall, spelar det någon roll att jag köpt den begagnad? Kan jag ändå utnyttja service?

Vilka ram-minnen kommer fungera bäst? Jag planerar att köpa :

http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...066mhz_so-dimm

Funkar dessa?

Dessa minnen borde passa utmärkt.

Något garantiprogram för sprickorna i skärmen finns inte utan varje specifikt fall granskas.

Dock brukar det gå i genom utan problem.

Rekommenderar att testa ringa Apple Care på 0771-199519 och förklara problemet med sprickorna för snabbast service.

Ibland gör de det lätt för sig och hänvisar bara till en Service Provider men ibland godkänner de skärmbyte på en gång och Service Providern kan beställa och byta skärm på en gång utan ytterligare granskning av Apple.

Vill du inte ringa Apple Care så hjälper givetvis en Service Provider dig direkt.

Dessa minnen borde passa utmärkt.

Något garantiprogram för sprickorna i skärmen finns inte utan varje specifikt fall granskas.

Dock brukar det gå i genom utan problem.

Rekommenderar att testa ringa Apple Care på 0771-199519 och förklara problemet med sprickorna för snabbast service.

Ibland gör de det lätt för sig och hänvisar bara till en Service Provider men ibland godkänner de skärmbyte på en gång och Service Providern kan beställa och byta skärm på en gång utan ytterligare granskning av Apple.

Vill du inte ringa Apple Care så hjälper givetvis en Service Provider dig direkt.

Tack för ett mycket bra och utförligt svar!

Detta fungerar lika bra, även fast jag köpt datorn begagnad ? Behöver jag registrera datorn på mig, och är det bara att ange datorns serienummer då? Behöver jag uppge namn och uppgifter på förra ägaren? Vet inte om jag har exakta uppgifterna.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...