Jump to content
Just nu i M3-nätverket

ipad4 batteri

klingos

Recommended Posts

Jag köpte en ipad4 till familjen i julas. Nu är det 9 april. Batteriet är nere på 50% efter 2 timmars användande. streamat film och spelat små spel. När jag köpte den var så imponerad över batteritiden. Men det är jag inte längre.

Jag har skött ipaden batteri mycket bättre än min pc laptops och ändå har batteritiden i princip halverats på väldigt kort tid.

Kommer Apple fixa mitt batteri eller har jag köpt en skitprodukt? Det finns ju inte ens en epost att skriva till utan man måste ringa för att få minste lilla svar. Känner mig rent ut sagt redan less.

Gör mig glad,

/klingos

Du har inte tänkt på att gå till det ställe du köpte din iPad och reklamera.

jo det har jag. Jag vill höra innan jag börjar kånka runt på skiten en dag att nån säger att dom fixar det, för jag har garanti kvar.

Börja med att göra en total återställning av din iPad samt uppdatera till senaste iOS.

Fortfarande problem, kontakta Apple eller en ServiceProvider.

Börja med att göra en total återställning av din iPad samt uppdatera till senaste iOS.

Fortfarande problem, kontakta Apple eller en ServiceProvider.

Nu är jag total noob på Istuff. Men kan en app göra så att min grunka drar dubbelt så mycket batteri så är det totalt fail i mina ögon. Eller är jag helt dum i huvudet?

Nu är jag total noob på Istuff. Men kan en app göra så att min grunka drar dubbelt så mycket batteri så är det totalt fail i mina ögon. Eller är jag helt dum i huvudet?

Ja, en app som kräver mycket CPU och mycket nätverkstrafik drar (förstås) mer ström än en som (till exempel) kör ett ordbehandlingsprogram.

Strömmande ljud och (främst) bild drar mycket batteri.

Det jag gjort på den är framförallt titta på streamad film och spela 2d spel. Jag upplever inte att mitt app beteende har förändrats drastiskt. Hur som så har batteri tiden ändrats från 8-10 timmar till 4-5 timmar-

ska se om jag kan gå o prata med dom jag köpte den av idag så får vi se.

Jag upplever inte att mitt app beteende har förändrats drastiskt.

Det kan räcka att byta från ett spel till ett annat, liknande.

jo det har jag. Jag vill höra innan jag börjar kånka runt på skiten en dag att nån säger att dom fixar det, för jag har garanti kvar.

:utskallning::stjarnsmall::totaltgalen:

Med tanke på att den är så tung och stor.

Oftast räcker det med att alla appar är nedstängda. Dubbelklicka på hemknappen och håll inne en ikon tills den vibrerar tryck på minustecknet för att stänga ner apparna.

Gör sedan en hard reset håll inne av/på knappen samtidigt med hemknappen tills äpplet kommer fram.

Borde lösa dina problem.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...