Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook Air 13-tum startar inte längre..

AriCharlieGold

Recommended Posts

AriCharlieGold

Hej!

Jag har haft min Mac sedan September 2012, och den fungerade felfritt i någon månad eller två.

Efter det ville inte program starta som de skulle, kunde inte installera filer och saker bara kraschade då och då. Då lämnade jag in den till expeditionen på skolan som kunde gå in i något felsäkert läge och uppdatera oset vilket som gjorde att den blev bättre i någon månad.

Sen nu den senaste månaden har den börjat bli konstig igen, dock inte alls lika konstig, utan det var endast minecraft och några andra små applikationer som fortsatt krascha väldigt sällan.

Nu idag, gick inte word eller något annat program att starta utan att det kraschade, så jag startade om datorn och då stängdes den av mitt i omstarten. Sen går det inte att starta den.

Allt som händer är att den vita skärmen kommer upp med en liten laddningsruta och apple logon, så står den och laddar i några få sekunder sedan stänger den av sig igen.

Jag behöver desperat hjälp då ett ex antal skolarbeten ligger på datorn som jag måste få tag på!

Tack på förhand!

Stereotypen

Grattis!

Din hårddisk är riktigt paj.

Du skulle tagit backupp......

AriCharlieGold

Grattis!

Din hårddisk är riktigt paj.

Du skulle tagit backupp......

Jo, jag är väldigt medveten om att det var idiotiskt att inte backupa mina filer.

Men okey, får väl lämna in den till expen imorgon så får jag försöka klara mig så gott det går.

Tack iaf!

Bara undrar, kan det verkligen vara rimligt att en MBA som använts så kort tid kraschar? Eller var den begagnad?

En så kort livslängd måste ju tyda på ett riktigt måndagsexemplar...?? ? Det verkar inte vettigt!

Stereotypen

Nu är det ju flashdisken vi pratar om som anses vara förbrukningsvara.

Men väl värt att försöka reklamera.

Det är ett års garanti på datorn och den bör väl täcka fel på flashdisken om de uppstår så snabbt efter köp.

Ett bra tips för framtiden är att skaffa ett Dropbox konto där du sparar filer som du inte vill bli av med. Gratis versionen räcker rätt långt om det bara handlar om dokument.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...